نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدرتاج, فریبرزfa_IR
dc.contributor.authorعباس‌پور, عباس‌fa_IR
dc.contributor.authorشریعت, ساراfa_IR
dc.contributor.authorدلاور, علیfa_IR
dc.contributor.authorسعدی پور, اسماعیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:37Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:37Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-18en_US
dc.date.submitted1396-11-29fa_IR
dc.identifier.citationدرتاج, فریبرز, عباس‌پور, عباس‌, شریعت, سارا, دلاور, علی, سعدی پور, اسماعیل. (1397). طراحی مدل پرورش تفکر استراتژیک و خلاق در مدیران شرکت ملی نفت ایران بر اساس رویکرد آمیخته. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 7(4), 197-218.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_540825.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224372
dc.description.abstractهدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل پرورش استراتژیست در شرکت ملی نفت طرح‌ریزی شد. <br /> روش: این پژوهش از نظر هدف در دسته‌ی پژوهش های کاربردی و از منظر روش شناختی در دسته‌ی پژوهش‌های آمیخته قرار دارد. در بخش کیفی مبتنی با رویکرد نظریه داده بنیاد- و توسط مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته از نمونه‌ی پژوهش (24 نفر از خبرگان صنعت و دانشگاه) داده‌های پژوهش گرداوری شد. سپس کدگذاری‌ها انجام شده و اقدام به شناسایی ابعاد، مقولات اصلی و زیر مقوله‌ها و مفاهیم مرتبط با هر یک از کدهای به‌دست‌آمده نمودیم و در نهایت برازش مدل پارادایمی تحقیق با استفاده از داده‌های کمی جمع‌آوری شده (320 نفر) آزمون شد.<br /> یافته‌ها: نتایج کیفی تحقیق نشان‌دهنده 11 مقوله اصلی و 24 مقوله فرعی و 99 مفهوم بود، که در قالب مدل پارادایمی پرورش تفکر استراتژیست و خلاق شامل: شرایط علّی (عوامل فردی، عوامل سازمانی و گفتمان سازی)، مقوله‌ی مرکزی تفکر استراتژیک و خلاق (دید سیستمی، تفکر مفهومی، آینده‌نگری و نگرش فلسفی)، عوامل مداخله‌گر محیطی برون و درون‌سازمانی، عوامل زمینه‌ای (بستر فرهنگی، زمینه یادگیری، عوامل روان‌شناختی و استقلال سازمانی)، راهبردهای استعدادیابی و جذب و نگهداشت و پیامد پرورش تفکر استراتژیک و خلاق شامل: توسعه تفکر استراتژیک و خلاق، فراهم نمودن زمینه طراحی و استقرار نظام دیده‌بانی و خلاقیت در شرکت ملی نفت و روابط بین ابعاد مختلف آن را نشان داد و شاخص‌های برازش منتج از یافته‌های کمی حکایت از برازش مناسب داده‌ها با مدل و تایید فرضیه‌های منتج از مدل داشت.fa_IR
dc.format.extent1195
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subjectپرورش تفکراستراتژیکfa_IR
dc.subjectروانشناسی استراتژیکfa_IR
dc.subjectاستراتژیfa_IR
dc.subjectشرکت ملی نفتfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectخلاقیت شناسی سازمانی و مدیریتی- مدیریت خلاقیت و نوآوریfa_IR
dc.titleطراحی مدل پرورش تفکر استراتژیک و خلاق در مدیران شرکت ملی نفت ایران بر اساس رویکرد آمیختهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد روانشناسی تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ‏fa_IR
dc.contributor.department‏ استاد مدیریت منابع انسانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران‏fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد روش‌های تحقیق و آمار، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران‏fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روانشناسی تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage197
dc.citation.epage218


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد