| dc.contributor.author | درتاج, فریبرز | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسپور, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریعت, سارا | fa_IR |
| dc.contributor.author | دلاور, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعدی پور, اسماعیل | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:39:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:39:37Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:39:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:39:37Z | |
| dc.date.issued | 2018-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-29 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | درتاج, فریبرز, عباسپور, عباس, شریعت, سارا, دلاور, علی, سعدی پور, اسماعیل. (1397). طراحی مدل پرورش تفکر استراتژیک و خلاق در مدیران شرکت ملی نفت ایران بر اساس رویکرد آمیخته. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 7(4), 197-218. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6640 | |
| dc.identifier.uri | http://journal.bpj.ir/article_540825.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224372 | |
| dc.description.abstract | هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل پرورش استراتژیست در شرکت ملی نفت طرحریزی شد. <br /> روش: این پژوهش از نظر هدف در دستهی پژوهش های کاربردی و از منظر روش شناختی در دستهی پژوهشهای آمیخته قرار دارد. در بخش کیفی مبتنی با رویکرد نظریه داده بنیاد- و توسط مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته از نمونهی پژوهش (24 نفر از خبرگان صنعت و دانشگاه) دادههای پژوهش گرداوری شد. سپس کدگذاریها انجام شده و اقدام به شناسایی ابعاد، مقولات اصلی و زیر مقولهها و مفاهیم مرتبط با هر یک از کدهای بهدستآمده نمودیم و در نهایت برازش مدل پارادایمی تحقیق با استفاده از دادههای کمی جمعآوری شده (320 نفر) آزمون شد.<br /> یافتهها: نتایج کیفی تحقیق نشاندهنده 11 مقوله اصلی و 24 مقوله فرعی و 99 مفهوم بود، که در قالب مدل پارادایمی پرورش تفکر استراتژیست و خلاق شامل: شرایط علّی (عوامل فردی، عوامل سازمانی و گفتمان سازی)، مقولهی مرکزی تفکر استراتژیک و خلاق (دید سیستمی، تفکر مفهومی، آیندهنگری و نگرش فلسفی)، عوامل مداخلهگر محیطی برون و درونسازمانی، عوامل زمینهای (بستر فرهنگی، زمینه یادگیری، عوامل روانشناختی و استقلال سازمانی)، راهبردهای استعدادیابی و جذب و نگهداشت و پیامد پرورش تفکر استراتژیک و خلاق شامل: توسعه تفکر استراتژیک و خلاق، فراهم نمودن زمینه طراحی و استقرار نظام دیدهبانی و خلاقیت در شرکت ملی نفت و روابط بین ابعاد مختلف آن را نشان داد و شاخصهای برازش منتج از یافتههای کمی حکایت از برازش مناسب دادهها با مدل و تایید فرضیههای منتج از مدل داشت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1195 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | fa_IR |
| dc.subject | پرورش تفکراستراتژیک | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی استراتژیک | fa_IR |
| dc.subject | استراتژی | fa_IR |
| dc.subject | شرکت ملی نفت | fa_IR |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | خلاقیت شناسی سازمانی و مدیریتی- مدیریت خلاقیت و نوآوری | fa_IR |
| dc.title | طراحی مدل پرورش تفکر استراتژیک و خلاق در مدیران شرکت ملی نفت ایران بر اساس رویکرد آمیخته | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد روانشناسی تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد مدیریت منابع انسانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد روشهای تحقیق و آمار، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار روانشناسی تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 197 | |
| dc.citation.epage | 218 | |