| dc.contributor.author | اکبری, سعیده | fa_IR |
| dc.contributor.author | رجب بلوکات, میترا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:39:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:39:32Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:39:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:39:32Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-09-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-06-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اکبری, سعیده, رجب بلوکات, میترا. (1396). تأثیر لگوی آموزشی بر مهارت اجتماعی و خلاقیت کودکان کم شنوا با تجربۀ کاشت حلزون. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 7(1), 101-124. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6640 | |
| dc.identifier.uri | http://journal.bpj.ir/article_533076.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224343 | |
| dc.description.abstract | چکیده: پژوهش حاضر به منظور اثربخشی آموزش لگو روی خلاقیت و مهارت اجتماعی کودکان کاشت حلزون شدۀ شهر تهران انجام شد و بدین منظور 3 کودک که (2 نفر دختر و 1 نفر پسر) در محدودۀ سنی 5 سال بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند، با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون تک گروهی مهارت اجتماعی در این پژوهش که شامل خرده مقیاس های همکاری، جرأت ورزی و خودکنترلی است، با آزمون مقیاس درجه بندی مهارت اجتماعی گرشام و الیوت فرم مربی و خلاقیت با استفاده از آزمون خلاقیت در حرکت و عمل تورنس که شامل سه خرده مقیاس تخیل، ابتکار و سیالی سنجیده شدند. پس از 16 جلسه تشکیل جلسات لگو، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که مهارت اجتماعی و خلاقیت کودکان به طور معنی داری افزایش یافت. براساس نتایج به دست آمده از این پژوهش لگوی آموزشی روی خرده مقیاس های همکاری و خودکنترلی مهارت اجتماعی و خلاقیت و خرده مقیاس های آن در نمونههای پژوهش تأثیر مثبت داشته است و باعث افزایش آن ها گشته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1539 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی | fa_IR |
| dc.subject | لگوی آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | خلاقیت | fa_IR |
| dc.subject | مهارت اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | کودکان کاشت حلزون شده | fa_IR |
| dc.subject | سایر | fa_IR |
| dc.title | تأثیر لگوی آموزشی بر مهارت اجتماعی و خلاقیت کودکان کم شنوا با تجربۀ کاشت حلزون | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 101 | |
| dc.citation.epage | 124 | |