نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, سعیدهfa_IR
dc.contributor.authorرجب بلوکات, میتراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:32Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:32Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-02en_US
dc.date.submitted1395-06-12fa_IR
dc.identifier.citationاکبری, سعیده, رجب بلوکات, میترا. (1396). تأثیر لگوی آموزشی بر مهارت اجتماعی و خلاقیت کودکان کم شنوا با تجربۀ کاشت حلزون. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 7(1), 101-124.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_533076.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224343
dc.description.abstractچکیده: پژوهش حاضر به منظور اثربخشی آموزش لگو روی خلاقیت و مهارت اجتماعی کودکان کاشت حلزون شدۀ شهر تهران انجام شد و بدین منظور 3 کودک که (2 نفر دختر و 1 نفر پسر) در محدودۀ سنی 5 سال بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند، با استفاده از طرح پیش آزمون - پس آزمون تک گروهی مهارت اجتماعی در این پژوهش که شامل خرده مقیاس های همکاری، جرأت ورزی و خودکنترلی است، با آزمون مقیاس درجه بندی مهارت اجتماعی گرشام و الیوت فرم مربی و خلاقیت با استفاده از آزمون خلاقیت در حرکت و عمل تورنس که شامل سه خرده مقیاس تخیل، ابتکار و سیالی سنجیده شدند. پس از 16 جلسه تشکیل جلسات لگو، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که مهارت اجتماعی و خلاقیت کودکان به طور معنی داری افزایش یافت. براساس نتایج به دست آمده از این پژوهش لگوی آموزشی روی خرده مقیاس های همکاری و خودکنترلی مهارت اجتماعی و خلاقیت و خرده مقیاس های آن در نمونه‌های پژوهش تأثیر مثبت داشته است و باعث افزایش آن ها گشته است.fa_IR
dc.format.extent1539
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subjectلگوی آموزشیfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectمهارت اجتماعیfa_IR
dc.subjectکودکان کاشت حلزون شدهfa_IR
dc.subjectسایرfa_IR
dc.titleتأثیر لگوی آموزشی بر مهارت اجتماعی و خلاقیت کودکان کم شنوا با تجربۀ کاشت حلزونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران‏fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage101
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد