نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی, سیده ماهرخfa_IR
dc.contributor.authorمقامی, حمید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:39:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:39:19Z
dc.date.available1399-07-09T02:39:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:39:19Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-09en_US
dc.date.submitted1395-04-19fa_IR
dc.identifier.citationموسوی, سیده ماهرخ, مقامی, حمید رضا. (1391). مقایسه اثر بخشی دو شیوه جدید و قدیم ارزشیابی تحصیلی بر نگرش به خلاقیت و پیشرفت درسی دانش آموزان دوره ابتدایی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 2(2), 125-146.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6640
dc.identifier.urihttp://journal.bpj.ir/article_523689.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/224267
dc.description.abstract<br /><em>زمینه: خلاقیت یکی از فعالیت‌های متعالی فرایندهای روانی است که در فرایند تحول روانی به اشکال گوناگون اما در یک سبک منحصر به فرد، نمود پیدا می کند. خلاقیت توانایی یا ظرفیت روانی و جسمانی است که جهت ساختن یا باز سازی واقعیت در یک روش خاص به کار گرفته می شود.</em> <br /><em>هدف: هدف از این پژوهش مقایسه اثر بخشی دو شیوه جدید و قدیم ارزشیابی تحصیلی در بروز خلاقیت و پیشرفت درسی دانش آموزان دوره ابتدایی است.</em> <br /><em>روش: روش این پژوهش از نوع علَی- مقایسه ای یا پس رویدادی است که در زمره طرح های پس از وقوع قرار می گیرد در این پژوهش جامعه آماری کلیه مدارس دوره ابتدایی دخترانه شهرستان اسلامشهر هستند، یعنی مدارس ابتدایی که شیوه قدیم ارزشیابی هنوز در آنها به کار‌گرفته می‌شود و مدارس ابتدایی که در آنها شیوه‌های جدید ارزشیابی (ارزشیابی توصیفی)، به کار بسته می‌شود. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است که از طریق آن 2 مدرسه که شیوه قدیم ارزشیابی را به کار می گرفتند و همچنین 2 مدرسه که شیوه های جدید ارزشیابی را به کار می گرفتند به عنوان نمونه انتخاب شدند.</em> <br /><em>یافته‌ها: با توجه به نتایج، به جز تعاملات درمتغیرهای جنسیت، پایه تحصیلی و گروه (روش جدید ارزشیابی در مقابل روش قدیمی)، در نگرش به خلاقیت تفاوت معناداری مشاهده شده است. عملکرد دختران، بهتر از پسران بوده، دانش­آموزان پایه چهارم ابتدایی، عملکرد بهتری نسبت به دانش­آموزان پایه پنجم داشته­اند و همچنین دانش­آموزانی که به روش مرسوم ارزشیابی شده­اند در نگرش به خلاقیت، عملکرد مطلوب­تری ازدانش­آموزانی داشته­اند که به روش جدید ارزشیابی شده­اند، اما در پیشرفت درسی تفاوت معنا داری بین دو گروه دیده نشد.</em> <br /><em>نتیجه گیری: روش ارزشیابی جدید (توصیفی)، نتوانسته به اهداف مورد نظر که سبب به کارگیری آن بوده است براساس نتایج این پژوهش دست یابد. </em> <br />fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofابتکار و خلاقیت در علوم انسانیfa_IR
dc.subjectارزشیابی توصیفیfa_IR
dc.subjectارزشیابی سنتیfa_IR
dc.subjectخلاقیت و پیشرفت درسیfa_IR
dc.titleمقایسه اثر بخشی دو شیوه جدید و قدیم ارزشیابی تحصیلی بر نگرش به خلاقیت و پیشرفت درسی دانش آموزان دوره ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسندهfa_IR
dc.contributor.departmentنویسندهfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage125
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد