نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی غلام سریزدی, علیfa_IR
dc.contributor.authorرجب زاده قطری, علیfa_IR
dc.contributor.authorمشایخی, علینقیfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:33:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:33:58Z
dc.date.available1399-07-09T02:33:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:33:58Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-06en_US
dc.date.submitted1398-03-16fa_IR
dc.identifier.citationحاجی غلام سریزدی, علی, رجب زاده قطری, علی, مشایخی, علینقی, حسن زاده, علیرضا. (1399). طراحی مدل پویایی‌شناسی سیستم تامین مالی جمعی در ایران. پژوهش های نوین در تصمیم گیری, 5(2), 49-80.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6291
dc.identifier.urihttp://journal.saim.ir/article_40544.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/222401
dc.description.abstractبا توجه به مشکل تامین مالی در کسب وکارهای نوپا بدلیل ماهیت آن‌ها بعضی از کارآفرینان روش تامین مالی جمعی را ابداع کردند که بجای روش‌های سنتی با استفاده از جمع و از طریق شبکه‌های اجتماعی به تامین مالی می‌پردازد. روش تامین مالی جمعی بدلیل داشتن مدل‌های مختلف با ویژگی‌های مخصوص، ذینفعان زیاد با انگیزه‌های متفاوت، ماهیت بین‌رشته‌ایی، و تفاوت در کشورهای مختلف بدلیل شرایط متفاوت؛ پدیده‌ایی پیچیده و پویا می‌باشد. همچنین مطالعات انجام شده درباره این روش زیاد نبوده و بیشتر بصورت اکتشافی و جزنگرانه برای فهم اولیه آن صورت گرفته است. در نتیجه نیاز است تا با استفاده از رویکردی که توانایی درک پدیده‌های پیچیده و پویا را دارد به تبیین مدل تامین مالی جمعی پرداخت. این مقاله مدل پویایی شناسی تامین مالی جمعی برای حمایت از کسب و کارهای نوپای دانش بنیان در ایران طراحی کرده است تا پیچیدگی‌ها و پویایی‌های این روش را به دور از جزنگری و با استفاده از دیدگاه‌ها و نگرش‌های جمعی و با بکارگیری چارچوب تئوریک نه اکتشافی درک و استخراج و سیاست‌های مناسبی جهت پیاده‌سازی این روش جدید در ایران ارائه کند. منابع ساخت مدل شامل ادبیات موضوع (مدل‌سازی اسنادی)، نظر عموم مردم (مدل‌سازی جمعی)، و دیدگاه‌های متخصصان (مدل‌سازی گروهی) می‌باشد. نتایج شبیه‌سازی مدل نشان داد که درآمد پلتفرم‌ها در گسترش آن‌ها، وجود ساز و کارهای نظارتی و ارزیابی و غربال‌گری در پلتفرم‌ها در افزایش جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌خواهان اثر معنی‌دار دارند ولی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اثر معنی‌داری ندارد.fa_IR
dc.format.extent1346
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت صنعتی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های نوین در تصمیم گیریfa_IR
dc.relation.ispartofModern Research in Decision Makingen_US
dc.subjectتامین مالی جمعیfa_IR
dc.subjectمدلسازی اسنادیfa_IR
dc.subjectمدلسازی جمعیfa_IR
dc.subjectمدلسازی گروهیfa_IR
dc.subjectرویکرد پویایی شناسی سیستم هاfa_IR
dc.titleطراحی مدل پویایی‌شناسی سیستم تامین مالی جمعی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت IT/ دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد(گروه مدیریت فناوری اطلاعات)، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage49
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد