نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانکار, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorسعادتی شامیر, ابوطالبfa_IR
dc.contributor.authorبهرامی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorاسدزاده, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:29:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:29:09Z
dc.date.available1399-07-09T02:29:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:29:09Z
dc.date.issued2020-01-21en_US
dc.date.issued1398-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-09en_US
dc.date.submitted1398-06-18fa_IR
dc.identifier.citationدهقانکار, فرزانه, سعادتی شامیر, ابوطالب, بهرامی, هادی, اسدزاده, حسن. (1398). ساخت وهنجاریابی آزمون هوش بین فردی برای دانش آموزان ابتدایی. فصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانی, 8(32), 27-40.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2799
dc.identifier.urihttp://journal-counselling.iiau.ac.ir/article_671788.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220672
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>پژوهش حاضر با هدف ساخت وهنجاریابی آزمون هوش بین فردی گاردنر برای دانش آموزان ابتداییانجام شد.<br /> <strong>روش شناسی:</strong> روش تحقیق حاضر از لحاظ نحوه گرداوری داده ها در زمره تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی بود و از لحاظ روش  از نوع تحقیقات آمیخته - بود بود و به لحاظ هدف در زمرة تحقیقات کاربردی بود . جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی سال پنجم و ششم مدارس ابتدایی منطقه 5 شهر در سال تحصیلی 98-97 تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش های حاضر که محقق ساخته بودند عبارت بودند از پرسشنامه هوش  بین فردی که دارای 23 سوال  و چهار خرده متغیر (فهم از رابطه، سازگاری ، یاری رسانی و کارگروهی) بود که روایی و پایایی ابزارهای فوق با استفاده از روش تحلیل عامل تاییدی و اکتشافی انجام شد و مورد تایید قرار گرفت.<br /> <strong>یافته ها:</strong> نتایج نشان داد که شاخص­های برازش مدل­ برای 4 بعد پرسشنامه هوش بین فردی حائز برازش مناسب بود.<br /> <strong>نتیجه گیری:</strong> افرادی که دارای هوش بین فردی قوی تری هستنددرک بالایی از رابطه دارند و قواعد و هنجار های یک رابطه را بیشتر حفظ می کنند و بیشتر تمایل به مشارکت و کار گروهی وجود دارد و انگیزه ای برای رقابت های فردی و تحقیر و تمسخر دیگران وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent872
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Excellence in counseling and psychotherapyen_US
dc.subjectاستاندارد سازیfa_IR
dc.subjectهوش بین فردیfa_IR
dc.subjectدانش آموزان ابتداییfa_IR
dc.subjectساختfa_IR
dc.titleساخت وهنجاریابی آزمون هوش بین فردی برای دانش آموزان ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات ، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات ، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی ، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبائی ، تهران ، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue32
dc.citation.spage27
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد