نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالملکی, آرزوfa_IR
dc.contributor.authorگودرزی, کورشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:21:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:21:17Z
dc.date.available1399-07-09T02:21:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:21:17Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-29en_US
dc.date.submitted1397-08-07fa_IR
dc.identifier.citationعبدالملکی, آرزو, گودرزی, کورش. (1398). اثربخشی شناخت درمانی با تکیه بر فراخوانی افکار و مفروضه ها بر افزایش سرسختی روانشناختی دانشجویان دختر. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی, 10(36), 55-65.fa_IR
dc.identifier.issn2822-2476
dc.identifier.issn2830-2476
dc.identifier.urihttp://psy.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_668803.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/217967
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی شناخت درمانی با تکیه بر فراخوانی افکار و مفروضه ها بر افزایش سرسختی روانشناختی دانشجویان دختر بود. <strong>روش:</strong> پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل نابرابر است، جامعه ی آماری مورد مطالعه شامل کلیه دانشجویان دختر در تمامی مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در سال تحصیلی 93-94 به تعداد 1636 نفر بود. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری غیر تصادفی داوطلبانه استفاده شد. بدین صورت که از بین کسانی که به صورت داطلبانه پرسشنامه پر کردند، 30 نفر که کمترین نمره را در سرسختی روانشناختی نشان داده بودند، انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. شناخت درمانی مبتنی بر فراخوانی افکار و مفروضه ها به صورت گروهی در 9 جلسه و هر جلسه به مدت 1 ساعت و نیم برای گروه آزمایش ارائه شد و گروه کنترل هیچ گونه درمانی دریافت نکردد. ابزار اندازه گیری داده ها، پرسشنامه ی سرسختی روانشناختی(نجاریان، کیامرثی و مهرابی زاده هنرمند، 1377) اهواز بود. <strong>یافته ها:</strong> تحلیل کواریانس نتایج نشان داد که مداخله موثر بوده و منجر به بهبود سرسختی روانشناختی گروه آزمایش گردیده است(p<0/05). نظر به اثربخشی شناخت درمانی با تکیه بر فراخوانی افکار و مفروضه ها بر افزایش سرسختی روانشناختی دانشجویان دختر گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، استفاده از این روش در بهبود سرسختی روانشناختی پیشنهاد می‌شود. <strong>نتیجه گیری: </strong>نتایج پژوهش حاضر، نشان داد که شناخت درمانی با تکیه بر فراخوانی افکار و مفروضه ها بر افزایش سرسختی روانشناختی دانشجویان دختر همراه استfa_IR
dc.format.extent336
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختیfa_IR
dc.titleاثربخشی شناخت درمانی با تکیه بر فراخوانی افکار و مفروضه ها بر افزایش سرسختی روانشناختی دانشجویان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue36
dc.citation.spage55
dc.citation.epage65
nlai.contributor.orcid0000-0002-3301-6223
nlai.contributor.orcid0000-0002-3908-9175


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد