| dc.contributor.author | افراسیابپور, علی اکبر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:18:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:18:59Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:18:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:18:59Z | |
| dc.date.issued | 2013-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-03-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-12-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | افراسیابپور, علی اکبر. (1392). مهدویت از دیدگاه عزیزالدین نسفی. عرفان اسلامی, 9(36) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0514 | |
| dc.identifier.uri | http://mysticism.sinaweb.net/article_542164.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/217138 | |
| dc.description.abstract | عزیزالدیننسفی عارف بزرگ قرن هفتم هجری، در عرفان نظری تحولی ایجاد کرده است و با گرایشهای شیعی، بحث از ولایت و انسانکامل را در مرکز اندیشههای عرفانی خود قرار میدهد. او در آثار خود، ابتدا از معرفی عوالم هستی و مراتب ارواح و انسانکامل آغاز میکند و سپس به جایگاه ولایت میپردازد و آن را باطن نبوت بهشمار میآورد. جمع بین ولایت و انسانکامل را در خاتم اولیاء و مهدی موعود میداند و با استناد به آیات و روایات و بهرهگیری از اندیشههای ابنعربی و سعدالدینحمویه، خاتم ولایت را در ظهور صاحبزمان و ولیّ دوازدهم ارزیابی مینماند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 7150 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | عرفان اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | عرفان | fa_IR |
| dc.subject | ولایت | fa_IR |
| dc.subject | انسانکامل | fa_IR |
| dc.subject | موعود | fa_IR |
| dc.subject | خاتماولیاء | fa_IR |
| dc.subject | صاحبزمان | fa_IR |
| dc.title | مهدویت از دیدگاه عزیزالدین نسفی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 36 | |