نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T02:13:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:13:19Z
dc.date.available1399-07-09T02:13:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:13:19Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-11en_US
dc.date.submitted1393-07-19fa_IR
dc.identifier.citation(1393). علم پیشرفته از منظر قرآن و سنت. قرآن و علم, 8(15), 95-128.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5165
dc.identifier.issn6106-8002
dc.identifier.urihttp://qve.journals.miu.ac.ir/article_816.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/215141
dc.description.abstractقرآن کریم ضمن توجه ویژه به علوم، انسان‌ را به علم‌آموزی تشویق نموده و در این راستا به همه اقسام علوم (تجربی، نقلی، عقلی و شهودی) توجه داده است و با طرح مراتب علم (علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین) انسان را به عالی‌ترین مراتب علم رهنمون شده و او را از علم‌نماها یعنی خرافات مثل سحر و کهانت و ... دور داشته است. از قرآن کریم می‌توان مختصات علم پیشرفته همچون علم جامع‌نگر، هدایت‌آفرین، خشیت‌آفرین، تزکیه‌گرا، عمل‌گرا، نافع و ... را استنباط کرد. بنابراین دانش مطلوب از منظر قرآن، علاوه بر پیشرفت مادی، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که دید وسیعی به بشریت عرضه می‌کند و باعث سعادت بشر می‌گردد و از عوارض و پیامدهای منفی علم مادی جلوگیری می‌نماید.fa_IR
dc.format.extent936
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعة المصطفی العالمیة محل انتشار: مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث کد پستی: 64391-37191 تلفن معاونت پژوهش: 02537110535 چاپ: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی قمfa_IR
dc.relation.ispartofقرآن و علمfa_IR
dc.relation.ispartofTHe Qur'an And Scienceen_US
dc.subjectقرآنfa_IR
dc.subject‌علمfa_IR
dc.subjectپیشرفتfa_IR
dc.subjectعلم پیشرفتهfa_IR
dc.titleعلم پیشرفته از منظر قرآن و سنتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی ترویجیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue15
dc.citation.spage95
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد