نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی گرجی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorهادیزاده, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorحمیدیان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمزارعی, سجادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:52:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:52:34Z
dc.date.available1399-07-09T01:52:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:52:34Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-12en_US
dc.date.submitted1397-03-22fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی گرجی, احمد, هادیزاده, اکرم, حمیدیان, محمد, مزارعی, سجاد. (1399). تاثیر برندسازی داخلی بر رفتار ضد شهروندی سازمانی با نقش واسطه‌ای تناسب فرد با سازمان. مدیریت بهره‌وری, 14(253), 73-95. doi: 10.30495/qjopm.2020.562041.1988fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.562041.1988
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_673460.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208036
dc.description.abstractیکی از معضلات سازمان‌های امروزی در خصوص سرمایه‌های انسانی بروز رفتارهایی همچون کم‌کاری، پرخاشگری، قلدری، لجبازی، ارعاب و کینه‌توزی است. این رفتارها هم بر عملکرد سازمان‌ها و هم بر روابط افراد و روحیه همکاری کارکنان تأثیر می‌گذارند. شرکت‌های موفق، از برندسازی داخلی به‌منظور کاهش میزان بروز این دسته از رفتارها استفاده می‌کنند که میزان موفقیت آن‌ها در این زمینه تا حدود زیادی تحت­تأثیر میزان تناسب افراد با سازمان قرار دارد. پژوهش حاضر باهدف ارزیابی تأثیر برندسازی داخلی بر رفتار ضدشهروندی سازمانی با نقش واسطه‌ای تناسب فرد با سازمان در بین کارکنان کارخانه بهپاک شهرستان بهشهر صورت گرفته­است. نمونه­ پژوهش حاضر را 140 نفر از کارکنان این مجموعه تشکیل می‌دهند که به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب‌شده‌اند. ابزار گردآوری داده­ها در پژوهش حاضر پرسش­نامه بوده است و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به وسیله­ نرم­افزار spss و SmartPLS و به روش معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که با توجه به فرضیه اول، برندسازی داخلی با ضریب 0.25 بر تناسب فرد با سازمان تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین برندسازی داخلی و تناسب فرد با سازمان با ضرایب 0.48- و 0.25- بر روی رفتار ضدشهروندی تاثیر معکوس و معناداری دارد که فرضیه­های دوم و سوم را تایید می­کند. در نهایت بر اساس فرضیه چهارم، تناسب فرد با سازمان نقش میانجی را در رابطه میان برندسازی داخلی و رفتار ضدشهروندی با ضریب 0.35- ایفا می‌کند.fa_IR
dc.format.extent946
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.562041.1988
dc.subjectبرند سازی داخلیfa_IR
dc.subjectتناسب فرد و سازمانfa_IR
dc.subjectرفتار ضد شهروندی سازمانیfa_IR
dc.titleتاثیر برندسازی داخلی بر رفتار ضد شهروندی سازمانی با نقش واسطه‌ای تناسب فرد با سازمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی تهران،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته گروه مدیریت دولتی، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue253
dc.citation.spage73
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد