نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلمی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorصداقت, کامرانfa_IR
dc.contributor.authorاصغر چاوشی, میرعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:52:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:52:18Z
dc.date.available1399-07-09T01:52:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:52:18Z
dc.date.issued2007-08-23en_US
dc.date.issued1386-06-01fa_IR
dc.date.submitted2007-04-06en_US
dc.date.submitted1386-01-17fa_IR
dc.identifier.citationعلمی, محمود, صداقت, کامران, اصغر چاوشی, میرعلی. (1386). بررسی ارتباط بین تعهد کاری با رضایت شغلی کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران- مطالعه موردی استان آذربایجانشرقی. مدیریت بهره‌وری, 1(1), 105-120.fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_517926.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207948
dc.description.abstractاز جمله معضلات اساسی جامعه ما در جهت دست‌یابی به توسعه فرهنگی،‌ اقتصادی و اجتماعی ضعف وجدان کاری یا تعهد کاری در میان بخش قابل توجهی از شاغلین کشور است و این موضوع به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح شده است زیرا ضعف تعهدکاری به عنوان واقعیتی بالفعل (شیوه‌ای از رفتار) در جامعه وجود دارد که از دید عاملان اجتماعی به ویژه حاملان ارزشهای رسمی جامعه به عنوان مسئله اجتماعی مطرح شده است که قابل حل می‌باشد. از سوی دیگر کاوش دربارة پایگاه وجودی نیروی تعهد کاری در سلسله مراتب ادراکی شاغلین و پی‌بردن به ساز و کار تأثیرگذاری آن مقدمه‌ای ضروری برای هر گونه برنامه‌ریزی و اجرای سیاستهای مناسب در جهت ارتقای تعهد کاری است.  به نظر می‌رسد ایجاد تقویت و تسریع تعهد کاری در عرصه ‌های مختلف جامعه پی‌آمدهای مثبت فراوانی داشته باشد. بر همین اساس هدف از این مطالعه بررسی ارتباط تعهدکاری با رضایت شغلی کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران استان آذربایجانشرقی می‌باشد. تحقیق حاضر با مطالعه روی 55 نفر از کارکنان شرکت سهامی بیمه‌ ایران مرکز استان آذربایجانشرقی انجام گرفته است، روش تحقیق پیمایشی از نوع همبستگی بوده و از نظر زمانی یک مطالعه مقطعی می‌باشد. گردآوری داده‌ها به صورت میدانی و تکمیل پرسشنامه انجام گرفته است و از طیف لیکرت برای اندازه‌گیری رضایت شغلی و تعهدکاری استفاده شده است. داده‌ها پس از گردآوری با استفاده از نرم افزار آماری  SPSS  و آزمونهای  Corellation  و  Anova  t-test مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بررسیها نشان داد که متوسط سن کارکنان 63/718/33 بوده و 8/77 درصد از کارکنان شرکت بیمه مذکر و 2/22 درصد مونث بودند، 7/71 درصد کارکنان متأهل و 3/28 درصد مجرد بودند. کارمندان با عناوین رئیس اداره، معاون مسئول دایره و  کارشناسان مشخص گردیدند که بیشترین درصد مربوط به کارشناسان بود (6/42). از نظر میزان تحصیلات، کارمندان دارای مدرک  دیپلم و لیسانس، بیشترین درصد را به خود اختصاص داده بودند  (2/35)، از نظر وضعیت استخدامی کارمندان رسمی بیشترین درصد را دارا بودند (9/50%).بر اساس نتایج به دست آمده متوسط میزان تعهدکاری کارکنان شرکت بیمه 3/10  51/50 و متوسط میزان رضایت شغلی کارکنان 44/7  28/59 بود نتیجه اینکه بین تعهدکاری و رضایت کارکنان همبستگی مستقیم وجود دارد ( 000/0=p) به این معنی که با افزایش رضایت شغلی کارمندان تعهد کاری آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.<br />fa_IR
dc.format.extent310
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.subjectتعهد شغلیfa_IR
dc.subjectتعهدکاری و رضامندی شغلیfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط بین تعهد کاری با رضایت شغلی کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران- مطالعه موردی استان آذربایجانشرقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی،واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تربیت معلم آذربایجانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت دولتیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage105
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد