دوره 3, 1 (5 بهار وتابستان 1388)
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شهود و خداگونگی در عرفان مسیحیت شرقی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2009-03-21)در کلیسای ارتدکس هدف عارف مسیحی از سلوک، شهود و رسیدن به مرتبۀ خداگونگیاست. در هنگام شهود، قوا و تجلیّات خدا برای سالک، مشهود و در عین حال ذات خدا،نامشهود و وصف ناشدنی است . از این رو، در الاهیات کلیسای ارتدکس ...
-
اندیشۀ « عروج »در مکاشفات مزدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2009-03-21)ادبیات مکاشفه ای 4 یکی از مهم ترین بخش های ادبیات دینی است. در این متون معمولاً سخن از کشف وشهودها و رویاهایی است که فردی برگز یده آنها را تجربه کرده است. کمتر قوم یا دینی را م یتوان یافت که ازرا جدای « دنیای ...
-
مفهوم « برتر از هستی »و فقدان« ارتباط » در اندیشۀ فلوطین
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2009-03-21)مفهوم « برتر از هستی »عنوانی است که فلوطین برای« احد »در نظر می گیرد، تا آن را از هر گونه تعیّن، انقیاد وکثرت متعالی سازد و این تعالی سازی چنان فاصله ای میان منشأ و مبدأ هستی (احد) و سایر باشندگان ایجاد می کند که محوری ...
-
کرامت از منظر ابن سینا و ابن عربی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2009-03-21)از متون عرفانی این گونه فهم می شود که مشایخ صوفیه به رغم گفته های مناقب نویسان از عنوان نمودن خرقعادت و کرامت غیر طبیعی و ناباورانه پرهیز می کردند و اصولاً در دوران اولیۀ پیدایش تصوّف، قدرت خارق-العادۀ اولیاء ...



