نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنشاط, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorخوشنویس, عبدالامیر بکfa_IR
dc.contributor.authorایزدی یزدی, محمد جوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:14:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:14:17Z
dc.date.available1399-07-09T01:14:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:14:17Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-26en_US
dc.date.submitted1396-10-05fa_IR
dc.identifier.citationنشاط, امیررضا, خوشنویس, عبدالامیر بک, ایزدی یزدی, محمد جواد. (1397). بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله در گردابه های نوک بال ریز پهپاد با جریان سنج سیم داغ. مکانیک سازه ها و شاره ها, 8(2), 193-204. doi: 10.22044/jsfm.2018.6546.2534fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2018.6546.2534
dc.identifier.urihttp://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1298.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194949
dc.description.abstractسربالک‌ها یکی از ابزارهای مورد استفاده برای کاهش اثرات گردابه‌های نوک بال می‌باشند. در این پژوهش، به بررسی تجربی اثرات نصب سربالک منحنی دوباله بر روی یک مدل ریز پهپاد به‌منظور کاهش گردابه‌های نوک بال پرداخته شده است. آزمایش‌ها در یک تونل باد مدارباز در سرعت 16 متر بر ثانیه و در زاویه حمله 10 درجه انجام شده است. عدد رینولدز بر اساس وتر آئرودینامیکی متوسط بال 38000 می‌باشد. به‌منظور اندازه‌گیری سرعت متوسط و شدت اغتشاش‌ها، از دستگاه جریان‌سنج سیم داغ یک‌بعدی استفاده شده است. نتایج برای حالت بدون نصب سربالک نشان‌گر یک ساختار گردابه‌ای شکل در پشت بال است که به دلیل اختلاف فشار ایجاد شده بر روی سطوح بالایی و پایینی بال است. شدت اغتشاش‌ها در مرکز گردابه به بیشینه مقدار خود می‌رسد که با فاصله گرفتن از مدل این مقدار کاهش می-یابد. نتایج نشان می‌دهند که در حضور سربالک دو ساختار گردابه‌ای شکل در اطراف بال به وجود می‌آید که گردابه‌‌ی بزرگ‌تر در اطراف بالک پایینی و گردابه‌ی کوچک‌تر در اطراف نوک بالک بالایی تشکیل‌ شده است.fa_IR
dc.format.extent1540
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2018.6546.2534
dc.subjectریز پهپادfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectسربالکfa_IR
dc.subjectگردابهfa_IR
dc.subjectجریان‌سنج سیم داغfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله در گردابه های نوک بال ریز پهپاد با جریان سنج سیم داغfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوارfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوارfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage193
dc.citation.epage204


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد