| dc.contributor.author | نشاط, امیررضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | خوشنویس, عبدالامیر بک | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ایزدی یزدی, محمد جواد | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:14:17Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:14:17Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T01:14:17Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T01:14:17Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-12-26 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-10-05 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | نشاط, امیررضا, خوشنویس, عبدالامیر بک, ایزدی یزدی, محمد جواد. (1397). بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله در گردابه های نوک بال ریز پهپاد با جریان سنج سیم داغ. مکانیک سازه ها و شاره ها, 8(2), 193-204. doi: 10.22044/jsfm.2018.6546.2534 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-9475 |  | 
| dc.identifier.issn | 2251-9483 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2018.6546.2534 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1298.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194949 |  | 
| dc.description.abstract | سربالکها یکی از ابزارهای مورد استفاده برای کاهش اثرات گردابههای نوک بال میباشند. در این پژوهش، به بررسی تجربی اثرات نصب سربالک منحنی دوباله بر روی یک مدل ریز پهپاد بهمنظور کاهش گردابههای نوک بال پرداخته شده است. آزمایشها در یک تونل باد مدارباز در سرعت 16 متر بر ثانیه و در زاویه حمله 10 درجه انجام شده است. عدد رینولدز بر اساس وتر آئرودینامیکی متوسط بال 38000 میباشد. بهمنظور اندازهگیری سرعت متوسط و شدت اغتشاشها، از دستگاه جریانسنج سیم داغ یکبعدی استفاده شده است. نتایج برای حالت بدون نصب سربالک نشانگر یک ساختار گردابهای شکل در پشت بال است که به دلیل اختلاف فشار ایجاد شده بر روی سطوح بالایی و پایینی بال است. شدت اغتشاشها در مرکز گردابه به بیشینه مقدار خود میرسد که با فاصله گرفتن از مدل این مقدار کاهش می-یابد. نتایج نشان میدهند که در حضور سربالک دو ساختار گردابهای شکل در اطراف بال به وجود میآید که گردابهی بزرگتر در اطراف بالک پایینی و گردابهی کوچکتر در اطراف نوک بالک بالایی تشکیل شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1540 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی شاهرود | fa_IR | 
| dc.publisher | Shahrood University of Technology | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مکانیک سازه ها و شاره ها | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Solid and Fluid Mechanics | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2018.6546.2534 |  | 
| dc.subject | ریز پهپاد | fa_IR | 
| dc.subject | تونل باد | fa_IR | 
| dc.subject | سربالک | fa_IR | 
| dc.subject | گردابه | fa_IR | 
| dc.subject | جریانسنج سیم داغ | fa_IR | 
| dc.subject | آئرودینامیک | fa_IR | 
| dc.title | بررسی تجربی اثرات سربالک منحنی دوباله در گردابه های نوک بال ریز پهپاد با جریان سنج سیم داغ | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله مستقل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 8 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 193 |  | 
| dc.citation.epage | 204 |  |