نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسرافرازی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorطلایی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:13:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:13:49Z
dc.date.available1399-07-09T01:13:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:13:49Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-24en_US
dc.date.submitted1394-12-05fa_IR
dc.identifier.citationسرافرازی, وحید, طلایی, محمدرضا. (1395). تحلیل و مدل‌سازی آیرودینامیکی قطارهای پرسرعت درعبور از موانع کناری. مکانیک سازه ها و شاره ها, 6(3), 65-78. doi: 10.22044/jsfm.2016.804fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2016.804
dc.identifier.urihttp://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_804.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194795
dc.description.abstractیکی از مسائل مرتبط با طراحی آیرودینامیکی قطارپرسرعت مسئله جریان هوای ایجاد شده در اطراف قطار می باشد. این خصوصیت علاوه بر اینکه موجب اتلاف قابل‌توجهی در انرژی و سوخت می شود، باعث ایجاد اثرات متعددی نیز در حول قطار می گردد . یکی از این اثرات آیرودینامیکی که اهمیت اساسی برای ایمنی مسافران و کارگران در اطراف خط دارد پدیده فشار هوا ناشی از سرعت قطار است که الزامات ایمنی مورد نیاز خود را ایجاب می کند. وقتی قطار سرعت‌بالا از کنار یک مانع (انسان) عبور می‌کند، نیروهای آیرودینامیکی به‌صورت ناگهانی به آن وارد می‌شود. بدین منظور این موضوع باید در ایجاد حریم مجاز برای افراد موردتوجه قرار گیرد. در این شبیه‌سازی عددی از نرم‌افزار محاسبات سیالاتی فلوئنت استفاده‌شده و معادله جریان آشفته با روش و شرایط مرزی قطار بصورت مش متحرک مدل شده است و ناحیه مورد بررسی دارای ابعادی تا سی برابر مقیاس ارتفاع قطار می باشد . هدف از این تحقیق بررسی اثر پدیده فشار هوای ایجاد شده در اطراف قطار پرسرعت با سرعت سیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت ‌به کمک شبیه‌سازی در دو حالت عادی و با ترمز آیرودینامیک و بررسی اثرات سرعت باد ناشی از عبور قطار برای جلوگیری از به خطر افتادن ایمنی انسان‌ها و یافتن حریم مجاز برای کارگران کنار خط و مسافرین است. به عنوان خروجی، فاصله حریم مجاز ایستادن فرد در کنار ریل در عبور قطار با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در حدود 1.6 متر و در حالت ترمزگیری آیرودینامیکی 3.5 متر تعیین گردیدfa_IR
dc.format.extent1146
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2016.804
dc.subjectآیرودینامیک قطارfa_IR
dc.subjectنیروی پساfa_IR
dc.subjectمش متحرکfa_IR
dc.subjectپدیده فشار هواfa_IR
dc.subjectحریم مجاز کنار خطfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.titleتحلیل و مدل‌سازی آیرودینامیکی قطارهای پرسرعت درعبور از موانع کناریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage65
dc.citation.epage78
nlai.contributor.orcid0000-0003-4885-1835


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد