نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, سکینهfa_IR
dc.contributor.authorعبدشریفی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:09:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:09:21Z
dc.date.available1399-07-09T01:09:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:09:21Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-25en_US
dc.date.submitted1392-09-04fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, سکینه, عبدشریفی, فاطمه. (1393). ارائه مدل ساختاری از رابطه‌ی بین شایستگی‌های تدریس ادراک‌شده اعضای هیأت‌علمی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان. مجله مطالعات آموزش و یادگیری, 6(1), 47-66. doi: 10.22099/jsli.2014.2695fa_IR
dc.identifier.issn2228-5075
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2014.2695
dc.identifier.urihttp://jsli.shirazu.ac.ir/article_2695.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/193264
dc.description.abstractهدف این پژوهش، ارائه مدل ساختاری از رابطه‌ی بین شایستگی‌های تدریس ادراک‌شده اعضای هیأت‌علمی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز بود. شرکت‌کنندگان در پژوهش، 220 نفر از دانشجویان (123 زن، 97 مرد) بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. همه آنها مقیاس‌های محقق ساخته شایستگی‌های تدریس ادراک‌شده اعضای هیأت‌علمی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان را تکمیل کردند. یافته‌ها نشان داد، اثر ابعاد شایستگی‌های تدریس ادراک‌شده اساتید (ایجاد جوّ مساعد یادگیری؛ درگیر‌کردن فعالانه فراگیران؛ ارزیابی دانش، مهارت و نگرش فراگیران؛ تسهیل دستیابی به اهداف آموزشی برای فراگیران؛ دادن بازخورد به فراگیران؛ آگاهی از میزان شایستگی و توانایی تدریس خود؛ پرورش خودراهبری و یادگیری مادام‌العمر)، بر ابعاد دستاوردهای تحصیلی دانشجویان (دستاورد حرفه‌ای؛ دستاورد رشد فردی؛ دستاورد تحصیلی؛ دستاورد ذهنی) مثبت و معنادار است. در این پژوهش، تلویحات کاربردی یافته‌ها مورد بحث قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent788
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مطالعات آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jsli.2014.2695
dc.subjectشایستگی‌های تدریسfa_IR
dc.subjectدستاوردهای تحصیلیfa_IR
dc.subjectاعضای هیأت‌علمیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleارائه مدل ساختاری از رابطه‌ی بین شایستگی‌های تدریس ادراک‌شده اعضای هیأت‌علمی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage47
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد