نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضوی, سیدعلیfa_IR
dc.contributor.authorرضوی, سیدمحمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:03:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:03:12Z
dc.date.available1399-07-09T01:03:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:03:12Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-18en_US
dc.date.submitted1399-05-28fa_IR
dc.identifier.citationرضوی, سیدعلی, رضوی, سیدمحمد. (1399). مطالعۀ تبلیغات تجاری مقایسه‌ای در فقه امامیه، حقوق ایران و هند. فصلنامه مطالعات شبه قاره, 12(39), 107-132. doi: 10.22111/jsr.2020.5558fa_IR
dc.identifier.issn2008-5710
dc.identifier.issn2528-5062
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jsr.2020.5558
dc.identifier.urihttps://jsr.usb.ac.ir/article_5558.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/191133
dc.description.abstractتبلیغات تجاری مقایسه‌ای یکی از شیوه‌های مرسوم تبلیغ کالاست که با برجسته کردن نقاط قوت و مزایای محصولات تبلیغ‌کننده، مصرف‌کننده را به خرید آن ترغیب می‌کند. علی رغم سابقه نزدیک به نیم‌قرن این شیوه و تصویب قوانین متعدد در خصوص آن در کشورهای توسعه‌یافته، در فقه امامیه و حقوق کشورهای درحال‌توسعه ایران و هند در این خصوص قانون خاصی وجود ندارد. باید دید آیا می­توان مشروعیت این شیوه تبلیغ کالا و خدمات را بر اساس مبانی فقهی و ضوابط حاکم بر حقوق این دو کشور، پذیرفت؟ براساس یافته های پژوهش که به روش تحلیلی-توصیفی صورت گرفته، از برخی اصول قانون اساسی و مقررات مربوط به منع رقابت نامشروع، تبلیغ خلاف واقع، مقررات ناظر به علائم تجاری و حقوق رقابت این دو کشور می‌توان این‌گونه برداشت نمود که علی‌الاصول تبلیغات مقایسه‌ای، امری قانونی و مشروع تلقی می‌گردد جز در مواردی که موجب گمراهی مصرف‌کننده شده یا به حقوق رقبای تجاری خللی وارد آورد، بااین‌وجود خلأ وجود قانون خاص در هردو نظام حقوقی احساس می‌شود و قانون‌گذار می‌بایست با تصویب قانون خاص، نسبت به قانونی کردن آن اقدام کرده و تشتت موجود در رویه قضائی را به حداقل برساند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUSBen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات شبه قارهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Subcontinent Researchesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jsr.2020.5558
dc.subjectتبلیغات تجاری مقایسه‌ایfa_IR
dc.subjectفقه امامیهfa_IR
dc.subjectحقوق ایرانfa_IR
dc.subjectحقوق هندfa_IR
dc.titleمطالعۀ تبلیغات تجاری مقایسه‌ای در فقه امامیه، حقوق ایران و هندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حقوق دانشگاه بیرجندfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue39
dc.citation.spage107
dc.citation.epage132


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد