نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخادمیان, طلیعهfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی فاخر, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:52Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:52Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-05en_US
dc.date.submitted1395-03-16fa_IR
dc.identifier.citationخادمیان, طلیعه, سلیمانی فاخر, محسن. (1395). نفرین و نفرت در ترانه‌های عامه‌پسند ایرانی (از سال 80 تاکنون)‏. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق), 23(1), 165-192. doi: 10.22059/jsr.2016.58631fa_IR
dc.identifier.issn1010-2809
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jsr.2016.58631
dc.identifier.urihttps://jsr.ut.ac.ir/article_58631.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190668
dc.description.abstractاین پژوهش به‌دنبال مطالعه «نفرین در ترانه‌های عامه‌پسند ایرانی» است. بدین منظور موسیقی فارسی در ایران در سال‌های 1380 ‏تا 1394 ‏تحلیل شده است. رویکرد پژوهشی مورد استفاده کیفی است. پژوهش از آن‌جاکه به مطالعه موسیقی مردم‌پسند به‌عنوان بخشی از فرهنگ عامه‌پسند می‌پردازد در حوزه جامعه‌شناسی هنر و فرهنگ قرار می‌گیرد. <br />‏روش اصلی مورداستفاده در این پژوهش «گراندد تئوری ساختارگرا» است. از این روی، به‌جای استفاده از نظریه‌های موجود به‌عنوان چارچوپ نظری، پژوهشگر به‌دنبال تولید نظریه خودبنیاد و بومی از دل داده‌های میدان بوده است. بدین منظور با استفاده از شیوه نمونه‌گیری نظری، داده‌های لازم از منابع مختلف گردآوری شده است. در گردآوری داده‌ها از تکنیک‌های متعددی مانند مصاحبه، مشاهده، مشاهده آنلاین، گردآوری اسناد و متون بهره گرفته شده است. آنگاه همه داده‌ها با استفاده از دستورالعمل‌های کدگذاری سه‌گانه باز، محوری و انتخابی، کدگذاری شده‌اند. در نهایت از میان داده‌ها، 88 مفهوم و20 مقوله استخراج شده­اند و «شرایط زندگی اجتماعی وتناقضات درونی روابط انسانی» به‌عنوان مقوله مرکزی مشخص شده است. <br />‏به‌عنوان روش دوم، تحلیل گفتمانی به‌کار گرفته شده و 5 ‏گفتمان موجود در موسیقی نفرینی شناسایی شده‌اند و دال مرکزی و وقته‌های هر کدام مشخص شد. <br />در پایان نیز با استفاده از دو معیار اطمینان‌پذیری و کثرت‌گرایی، به‌عنوان بدیل‌هایی برای روایی و پایایی در پژوهش کیفی و همچنین پاسخ‌گویی به سوالات هفت‌گانه اشتراوس و کوربین درباره تجربه در مطالعه، پژوهش موردارزیابی قرار گرفته است. <br /><strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent481
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق)fa_IR
dc.relation.ispartofSociological Reviewen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jsr.2016.58631
dc.subjectموسیقی مردم‌پسندfa_IR
dc.subjectموسیقی پاپfa_IR
dc.subjectموسیقی رپfa_IR
dc.subjectگراندد تئوری ساختارگراfa_IR
dc.subjectموزیک نفرینfa_IR
dc.titleنفرین و نفرت در ترانه‌های عامه‌پسند ایرانی (از سال 80 تاکنون)‏fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی وپزوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد واحد تهران شمالfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage165
dc.citation.epage192


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد