نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساعی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorوطنی, سونیاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:57:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:57:24Z
dc.date.available1399-07-09T00:57:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:57:24Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-20en_US
dc.date.submitted1396-01-31fa_IR
dc.identifier.citationساعی, منصور, وطنی, سونیا. (1394). بررسی رابطه بین میزان بهره‌مندی از رسانه‌های نوین و میزان پایبندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعی. علوم اجتماعی, 9(30), 173-206.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7039
dc.identifier.urihttp://jss.iau-shoushtar.ac.ir/article_529481.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189103
dc.description.abstractهدف اصلی پژوهش حاضرمطالعه رابطه بین میزان بهره­مندی از رسانه­های نوین (تلفن همراه) و میزان پایبندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعیاست. این پژوهش نخستین پژوهشی است که با تاکید برمطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و واحد علوم وتحقیقات آذربایجان شرقی در استان انجام شده است. برای نیل به اهداف تحقیق ابتدا تعاریفی از میزان بهره مندی، پایبندی، ارزش‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های نوین ارائه و نظریه‌های مربوط به ارزش‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس نظریه‌هاو دیدگاه‌های تبیین کننده رسانه‌ها و ارزش‌های اجتماعی از جمله نظریه کاشت، استفاده و خوشنودی و... و دیدگاه‌های جمیزلال، گربنر و اینگلهارت و جانسون و همچنین دیدگاه‌های داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر در بین 368 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و واحد علوم وتحقیقات آذربایجان شرقی که بین 22 تا 40 سال سن دارند انجام شد. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده و با بهره گیری از پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز تحقیق گردآوری شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد: هرچه میزان استفاده از تلفن همراه بالا می‌رود اهمیت این معیارها در همسرگزینی افزایش می‌یابد. هرچه میزان استفاده از رسانه تلفن همراه افزایش می‌یابد اهمیت روابط اجتماعی بین دو جنس مخالف افزایش می‌یابد. هرچه میزان استفاده از تلفن همراه بالا می‌رود اهمیت مسئولیت پذیری در بین دانشجویان افزایش می‌یابد. هرچه میزان استفاده از تلفن­همراه افزایش می­یابد بر اهمیت خاص­گرایی افزوده می­شود. در واقع می­توان گفت تلفن همراه به عنوان یک رسانه دارای مخاطب عام بر­اهمیت برخی از ارزش‌های اجتماعی افزوده است.fa_IR
dc.format.extent490
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشترfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم اجتماعیfa_IR
dc.subjectتلفن همراهfa_IR
dc.subjectبهره مندیfa_IR
dc.subjectپایبندیfa_IR
dc.subjectارزش‌های اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین میزان بهره‌مندی از رسانه‌های نوین و میزان پایبندی نسل جوان به ارزش‌های اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات آذربایجان شرقیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue30
dc.citation.spage173
dc.citation.epage206


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد