نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده ممقانی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:48:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:48:55Z
dc.date.available1399-07-09T00:48:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:48:55Z
dc.date.issued2012-12-21en_US
dc.date.issued1391-10-01fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده ممقانی, رضا. (1391). فلسفه قاره‌ای علم چیست؟. سیاست علم و فناوری, 5(2), 33-45.fa_IR
dc.identifier.issn0840-2008
dc.identifier.urihttp://jstp.nrisp.ac.ir/article_12870.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186074
dc.description.abstractهدف از این مقاله معرفی و مقایسه دو رویکرد اصلی در فلسفه علم است. رویکرد نخست که مدعی اصلی فلسفه علم است و هنوز هم نگرش رایج و اصلی در شناخت‌شناسی علم محسوب می‌شود عبارت از "فلسفه تحلیلی علم" است. اما "فلسفه قاره‌ای علم" نگرشی دیگر است که به موازات نسخه تحلیلی و در فضایی کاملا متفاوت و حتی گاه متناقض با رویکرد تحلیلی به موضوع علم پرداخته است. در این مقاله ضمن معرفی کلی فلسفه قاره‌ای علم که اصطلاحی کم و بیش نوین در شناخت‌شناسی علم محسوب می‌شود و بیان برخی انگیزه‌ها و مقاصد متنوع در پرداخت قاره‌ای، به یک مقایسه کلی بین این دو نگرش پرداخته شده است. ترتیب کار از این قرار است که ابتدا فلسفه تحلیلی علم معرفی و سپس بدیل قاره‌ای آن و چرایی ظهور آن در برابر رقیب تحلیلی شرح داده می‌شود و در نهایت مقایسه‌ای بین برخی مولفه‌های اصلی دو رویکرد صورت می‌گیرد.fa_IR
dc.format.extent218
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات سیاست علمی کشورfa_IR
dc.relation.ispartofسیاست علم و فناوریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Science and Technology Policyen_US
dc.subjectفلسفه تحلیلیfa_IR
dc.subjectفلسفه قاره‌ایfa_IR
dc.subjectزمینه گراییfa_IR
dc.subjectنامنطق گراییfa_IR
dc.subjectعلم فلسفیfa_IR
dc.subjectرویکرد توصیفیfa_IR
dc.subjectگفتارنخبهfa_IR
dc.titleفلسفه قاره‌ای علم چیست؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage33
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد