| dc.contributor.author | صالحی, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:48:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:48:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:48:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:48:22Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-11-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-08-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صالحی, مهدی. (1396). مروری بر روند آزمایشهای پروازی فلاتر. فناوری در مهندسی هوافضا, 1(3), 17-30. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-4253 | |
| dc.identifier.uri | http://jtae.ari.ac.ir/article_63156.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185864 | |
| dc.description.abstract | فلاتر یک پدیده ناخواستة ناشی از برهمکنش نیروهای آیرودینامیک، الاستیک و اینرسی است. این پدیده باعث بهوجود آمدن نوسانات ناپایدار سازهای میشود که اغلب منجر به شکست سازه خواهد شد. اغلب هواپیماهای پرسرعت و یا الاستیک از نظر فلاتر حساسیت بالایی دارند. در این پژوهش روشهای گسترش یافته در چند دهة اخیر در زمینة آزمایش پروازی فلاتر مرور خواهد شد. سیستمهای تحریک سازه، سیستمهای اندازهگیری، پردازش دیجیتال دادهها و روشهای استخراج پارامترهای فرکانسی و میرایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همچنین، تجربههای عملی انجام شده در این راستا ذکر و وضعیت کنونی این زمینه بیان خواهد شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 888 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه هوافضا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فناوری در مهندسی هوافضا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Technology in Aerospace Engineering | en_US |
| dc.subject | آیروالاستیسیته | fa_IR |
| dc.subject | آزمایش پروازی فلاتر | fa_IR |
| dc.subject | آنالیز مودال | fa_IR |
| dc.title | مروری بر روند آزمایشهای پروازی فلاتر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی- ترویجی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار
دانشکده فنی و مهندسی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 17 | |
| dc.citation.epage | 30 | |