نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسم زاده, عظیمfa_IR
dc.contributor.authorجانی, ستارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:47:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:47:34Z
dc.date.available1399-07-09T00:47:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:47:34Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-18en_US
dc.date.submitted1393-04-27fa_IR
dc.identifier.citationقاسم زاده, عظیم, جانی, ستاره. (1392). اثر بخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری همراه با آموزش مهارت حل مساله بر خود نظم¬دهی خشم و احساس تنهایی. اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی, 8(29), 67-76.fa_IR
dc.identifier.issn2008-0824
dc.identifier.urihttps://jtbcp.riau.ac.ir/article_24.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185582
dc.description.abstractخشم، واکنشی است که در موقعیت های گوناگونی از ناکامی های واقعی یا خیالی، آسیب ها، تحقیر ها یا بی عدالتی ها برانگیخته می شود و ممکن است به پاسخ های غیر ارادی مانند افزایش فشار خون، ضربان قلب، تعریق و افزایش قند خون منجر شود. خشم و تکانشگری می­توانند آغازگر بسیاری از اختلالات و آسیب­ ها باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر بخشی گروه درمانی شناختی - رفتاری بر تجربه ی خشم، ابراز خشم، کنترل خشم و احساس تنهایی بود. بدین منظور، طی یک طرح شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل، 20  دانشجو به روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی (10 نفر) و گروه کنترل (10 نفر) کاربندی شدند. آزمودنی  ها قبل و بعد از اتمام مداخله،  از نظر میزان خشم و  احساس تنهایی مورد آزمون قرار گرفتند. گروه آزمایشی در 8 جلسه ی گروه درمانی شناختی-رفتاری شرکت کردند ولی اعضای گروه گواه هیچ درمانی دریافت نکرد. تحلیل کواریانس نمرات آزمودنی  ها  نشان داد که درمان شناختی-رفتاری بر نمرات آزمودنی ها در خشم و احساس تنهایی موثر است. به نظر می رسد که درمان شناختی­ رفتاری می­تواند خشم و احساس تن هایی را در بین دانشجویان کاهش دهد و آموزش مدیریت خشم می­تواند به عنوان برنامه های کارآمد برای کاهش خشم و احساس تنهایی به کار رود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه و رفتار در روان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofThoughts and Behavior in Clinical Psychologyen_US
dc.subjectاحساس تنهاییfa_IR
dc.subjectخشمfa_IR
dc.subjectدرمان شناختی- رفتاریfa_IR
dc.subjectمهارت حل مسالهfa_IR
dc.titleاثر بخشی گروه درمانی شناختی- رفتاری همراه با آموزش مهارت حل مساله بر خود نظم¬دهی خشم و احساس تنهاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان، پارس آباد مغان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان، پارس آباد مغان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue29
dc.citation.spage67
dc.citation.epage76
nlai.contributor.orcid0000-0003-2020-1099


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد