| dc.contributor.author | رضوان, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایزدی, امیر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:44:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:44:55Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:44:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:44:55Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-09-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضوان, مسعود, ایزدی, امیر. (1394). بررسی اثر نانواکسیدهای آهن و آلومینیوم بر کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی گرم. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 1(4), 93-102. doi: 10.22075/jtie.2016.391 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-5350 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.391 | |
| dc.identifier.uri | https://jtie.semnan.ac.ir/article_391.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184609 | |
| dc.description.abstract | بهمنظور بهبود خرابی رطوبتی روشهای گوناگونی وجود دارد که یکی از متداولترین آن ها استفاده از افزودنیهای ضد عریانشدگی است. افزودنیهای مورد استفاده تحت عنوان مواد ضد عریانشدگی به قیر، سنگدانه ها و یا به مخلوط قیر- سنگدانه ها اضافه میشوند. در این پژوهش، به معرفی دو نوع نانوماده (اکسید آهن و اکسید آلومینیوم) به عنوان افزودنیهای ضد عریانشدگی که اصلاح کننده قیر هستند، پرداخته شده است. دو نوع سنگدانه مختلف با پتانسیل حساسیت رطوبتی متفاوت (سنگ آهک و گرانیت)، قیر با درجه نفوذ 70-60 تهیه شده از پالایشگاه اصفهان و دو نوع نانوذره اکسید آهن و اکسید آلومینیوم که هر کدام در دو درصد وزن قیر (2 و 4 درصد) مورد استفاده قرار میگیرند، از مواد به کار رفته در این پژوهش بودند. بهمنظور بررسی تأثیر استفاده از نانومواد از روش لاتمن اصلاحشده به عنوان متداولترین روش برای تعیین حساسیت رطوبتی نمونههای مخلوط آسفالت گرم استفاده شده است. نتایج روش لاتمن اصلاحشده نشان میدهد که استفاده از مواد نانو باعث افزایش شاخص نسبت کشش غیر مستقیم در نمونههای ساخته شده با قیرهای اصلاح شده گشته است. استفاده از نانواکسید آهن در کاهش پتانسیل خرابی رطوبتی در نمونههای مخلوط آسفالتی نسبت به نانواکسید آلومینیوم مشهودتر بوده است. نتیجه دیگری که از این پژوهش به دست آمده این ست که مشابه با پژوهشهای پیشین، نمونههای ساخته شده با سنگدانههای سنگ آهک دارای مقاومت بیشتری در برابر خرابی رطوبتی بودهاند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2711 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.publisher | Semnan University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Infrastructure Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.391 | |
| dc.subject | مخلوط آسفالت گرم | fa_IR |
| dc.subject | نانواکسیدها | fa_IR |
| dc.subject | خرابی رطوبتی | fa_IR |
| dc.subject | روش لاتمن اصلاحشده | fa_IR |
| dc.subject | سنگدانههای سنگ آهک | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثر نانواکسیدهای آهن و آلومینیوم بر کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی گرم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آیت الله آملی،گروه عمران، آمل، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه غیرانتفاعی شمال، آمل | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 93 | |
| dc.citation.epage | 102 | |