نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضوان, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:44:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:44:55Z
dc.date.available1399-07-09T00:44:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:44:55Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-01en_US
dc.date.submitted1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationرضوان, مسعود, ایزدی, امیر. (1394). بررسی اثر نانواکسیدهای آهن و آلومینیوم بر کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی گرم. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 1(4), 93-102. doi: 10.22075/jtie.2016.391fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.391
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_391.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184609
dc.description.abstractبه­منظور بهبود خرابی رطوبتی روش‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از متداول‌ترین آن ها استفاده از افزودنی‌های ضد عریان‌شدگی است. افزودنی‌های مورد استفاده تحت عنوان مواد ضد عریان‌شدگی به قیر، سنگدانه ­ها و یا به مخلوط قیر- سنگدانه ­ها اضافه می‌شوند. در این پژوهش، به معرفی دو نوع نانوماده (اکسید آهن و اکسید آلومینیوم) به عنوان افزودنی‌های ضد عریان‌شدگی که اصلاح کننده قیر هستند، پرداخته شده است. دو نوع سنگدانه مختلف با پتانسیل حساسیت رطوبتی متفاوت (سنگ آهک و گرانیت)، قیر با درجه نفوذ 70-60 تهیه شده از پالایشگاه اصفهان و دو نوع نانوذره اکسید آهن و اکسید آلومینیوم که هر کدام در دو درصد وزن قیر (2 و 4 درصد) مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مواد به ­کار رفته در این پژوهش بودند. به­منظور بررسی تأثیر استفاده از نانومواد از روش لاتمن اصلاح‌شده به عنوان متداول‌ترین روش برای تعیین حساسیت رطوبتی نمونه‌های مخلوط‌ آسفالت گرم استفاده شده است. نتایج روش لاتمن اصلاح‌شده نشان می‌دهد که استفاده از مواد نانو باعث افزایش شاخص نسبت کشش غیر مستقیم در نمونه‌های ساخته شده با قیرهای اصلاح شده گشته است. استفاده از نانواکسید آهن در کاهش پتانسیل خرابی رطوبتی در نمونه‌های مخلوط آسفالتی نسبت به نانواکسید آلومینیوم مشهودتر بوده است. نتیجه دیگری که از این پژوهش به ‏دست آمده این ست که مشابه با پژوهش‌های پیشین، نمونه‌های ساخته شده با سنگدانه‌های سنگ آهک دارای مقاومت بیشتری در برابر خرابی رطوبتی بوده‌اند.fa_IR
dc.format.extent2711
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.391
dc.subjectمخلوط آسفالت گرمfa_IR
dc.subjectنانواکسیدهاfa_IR
dc.subjectخرابی رطوبتیfa_IR
dc.subjectروش لاتمن اصلاح‌شدهfa_IR
dc.subjectسنگدانه‌های سنگ آهکfa_IR
dc.titleبررسی اثر نانواکسیدهای آهن و آلومینیوم بر کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی گرمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آیت الله آملی،گروه عمران، آمل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه غیرانتفاعی شمال، آملfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage93
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد