نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقیقی, فرشیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, حامدfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:44:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:44:54Z
dc.date.available1399-07-09T00:44:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:44:54Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-08-11en_US
dc.date.submitted1393-05-20fa_IR
dc.identifier.citationحقیقی, فرشیدرضا, یوسفی, حامد, یوسفی, فاطمه. (1394). بررسی میزان تأثیرگذاری خط‌کشی عرضی روسازی بر آرام‌سازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر). مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 1(4), 79-91. doi: 10.22075/jtie.2016.390fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.390
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_390.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184608
dc.description.abstractکنترل سرعت وسایل نقلیه یکی از عوامل مهم در تأمین ایمنی در مسیرها، مخصوصاً در مقاطع ورودی شهرهایی که در امتداد راه‌های اصلی به وجود آمده‌اند، می‌باشد. یکی از روش‌های کنترل و کاهش سرعت، آرام‌سازی ترافیک به صورت ادراکی است. خط‌کشی‌های عرضی حاشیه‌ای با فواصل کوتاه‌شونده نوع خاصی از این تمهیدات می‌باشد که در این تحقیق در ورودی شهر ایزدشهر اجرا شده است. بررسی میزان تأثیرگذاری این خط‌کشی بر کاهش سرعت، به وسیله مقایسه آماری میانگین سرعت‌های وسایل نقلیه در مراحل قبل و بعد از اجرای خط‌کشی توسط آزمون t در سطح اطمینان 95 درصد صورت گرفته است. سرعت وسایل نقلیه عبوری از این مقطع در یک مرحله قبل (مطالعه قبل) و دو مرحله بعد از اجرای خط‌کشی (مطالعه زودهنگام- بعد و مطالعه طولانی‌مدت- بعد) توسط دستگاه راداری ثبت سرعت، جمع‌آوری شد و سرعت‌ها در سه حالت کل وسایل نقلیه، به تفکیک وسایل نقلیه در روز و در شب و به تفکیک وسایل نقلیه سبک و سنگین دسته‌بندی شد و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بیشترین کاهش، به میزان 49/5 کیلومتر بر ساعت، در میانگین سرعت مربوط به وسایل نقلیه در حالت شب در مطالعه زودهنگام- بعد نسبت به همین حالت در مطالعه قبل بوده است. در حالت کلی، با گذشت زمان و در مطالعه طولانی­ مدت- بعد، تأثیر تمهیدات اجرا شده در کاهش میانگین سرعت وسایل نقلیه وجود داشت؛ اما نسبت به تأثیر این تمهیدات در مطالعات زودهنگام- بعد تقلیل یافته بود.fa_IR
dc.format.extent4975
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.390
dc.subjectسرعتfa_IR
dc.subjectآرام‌سازی ترافیکfa_IR
dc.subjectمطالعه قبل و بعدfa_IR
dc.subjectخط‌کشی‌های عرضیfa_IR
dc.subjectآزمون tfa_IR
dc.titleبررسی میزان تأثیرگذاری خط‌کشی عرضی روسازی بر آرام‌سازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue4
dc.citation.spage79
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد