| dc.contributor.author | حقیقی, فرشیدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | یوسفی, حامد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | یوسفی, فاطمه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:44:54Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:44:54Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:44:54Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:44:54Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-08-11 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-05-20 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | حقیقی, فرشیدرضا, یوسفی, حامد, یوسفی, فاطمه. (1394). بررسی میزان تأثیرگذاری خطکشی عرضی روسازی بر آرامسازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر). مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 1(4), 79-91. doi: 10.22075/jtie.2016.390 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2423-5350 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.390 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jtie.semnan.ac.ir/article_390.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184608 |  | 
| dc.description.abstract | کنترل سرعت وسایل نقلیه یکی از عوامل مهم در تأمین ایمنی در مسیرها، مخصوصاً در مقاطع ورودی شهرهایی که در امتداد راههای اصلی به وجود آمدهاند، میباشد. یکی از روشهای کنترل و کاهش سرعت، آرامسازی ترافیک به صورت ادراکی است. خطکشیهای عرضی حاشیهای با فواصل کوتاهشونده نوع خاصی از این تمهیدات میباشد که در این تحقیق در ورودی شهر ایزدشهر اجرا شده است. بررسی میزان تأثیرگذاری این خطکشی بر کاهش سرعت، به وسیله مقایسه آماری میانگین سرعتهای وسایل نقلیه در مراحل قبل و بعد از اجرای خطکشی توسط آزمون t در سطح اطمینان 95 درصد صورت گرفته است. سرعت وسایل نقلیه عبوری از این مقطع در یک مرحله قبل (مطالعه قبل) و دو مرحله بعد از اجرای خطکشی (مطالعه زودهنگام- بعد و مطالعه طولانیمدت- بعد) توسط دستگاه راداری ثبت سرعت، جمعآوری شد و سرعتها در سه حالت کل وسایل نقلیه، به تفکیک وسایل نقلیه در روز و در شب و به تفکیک وسایل نقلیه سبک و سنگین دستهبندی شد و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بیشترین کاهش، به میزان 49/5 کیلومتر بر ساعت، در میانگین سرعت مربوط به وسایل نقلیه در حالت شب در مطالعه زودهنگام- بعد نسبت به همین حالت در مطالعه قبل بوده است. در حالت کلی، با گذشت زمان و در مطالعه طولانی مدت- بعد، تأثیر تمهیدات اجرا شده در کاهش میانگین سرعت وسایل نقلیه وجود داشت؛ اما نسبت به تأثیر این تمهیدات در مطالعات زودهنگام- بعد تقلیل یافته بود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 4975 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR | 
| dc.publisher | Semnan University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Infrastructure Engineering | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2016.390 |  | 
| dc.subject | سرعت | fa_IR | 
| dc.subject | آرامسازی ترافیک | fa_IR | 
| dc.subject | مطالعه قبل و بعد | fa_IR | 
| dc.subject | خطکشیهای عرضی | fa_IR | 
| dc.subject | آزمون t | fa_IR | 
| dc.title | بررسی میزان تأثیرگذاری خطکشی عرضی روسازی بر آرامسازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد راه و ترابری، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 1 |  | 
| dc.citation.issue | 4 |  | 
| dc.citation.spage | 79 |  | 
| dc.citation.epage | 91 |  |