نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorذکی, یاشارfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل‌پور, حسینfa_IR
dc.contributor.authorبراتی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:43:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:43:08Z
dc.date.available1399-07-09T00:43:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:43:08Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-09en_US
dc.date.submitted1394-10-19fa_IR
dc.identifier.citationذکی, یاشار, اسماعیل‌پور, حسین, براتی, علیرضا. (1395). بررسی رضایتمندی شهروندان از عملکرد خدماتی شهرداری با استفاده از مدل کانو (مطالعۀ موردی: شهر مینودشت). پژوهش‌های جغرافیای برنامه‌ریزی شهری, 4(4), 635-652. doi: 10.22059/jurbangeo.2016.62199fa_IR
dc.identifier.issn2383-1456
dc.identifier.issn2423-7779
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jurbangeo.2016.62199
dc.identifier.urihttps://jurbangeo.ut.ac.ir/article_62199.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/183942
dc.description.abstractامروزه همۀ کوشش‌های مدیریت شهری دربارۀ افزایش خدمات، برای به‌دست آوردن رضایت بیشتر شهروندان است و این امر مخصوصاً برای شهرداری‌ها، هدف ایده‌آل و بسیار بزرگی است و بخش عمده‌ای از آن با ارائۀ خدمات به شهروندان محقق می‌شود. هدف تحقیق به‌دست آوردن توصیف نسبتاً دقیقی از وضعیت رضایتمندی شهروندان از عملکرد خدماتی شهرداری مینودشت بر اساس مدل کانو در غالب نیازهای (اساسی، عملکردی و هیجانی) ‌است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع، توصیفی - پیمایشی است که به شیوۀ میدانی انجام گرفته‌ است. مراحل تحقیق، مراحل فرایند تکنیک کانو است. برای جمع‌آوری اطلاعات از ابزار پرسش‌نامه استفاده شده که سؤال‌ها در دو حالت مثبت و منفی در مقیاس لیکرت تکمیل شده است. جامعۀ آماری این تحقیق شامل همۀ شهروندان (28498 نفر) شهر مینودشت می‌شود که از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 400 نفر است که بیشتر از 18 سال سن دارند و حداقل دو بار در فرایند کار اداری شهرداری به‌صورت مستقیم شرکت داشته‌اند. این نمونه به‌‌صورت تصادفی ساده انتخاب و مطالعه شده است. یافته‌‌های تحقیق نشان می‌دهد که شهروندان از عملکرد شهرداری در زمینۀ نیازهای انگیزشی با ضریب (68/0)، در زمینۀ نیازهای عملکردی با ضریب (64/0) و در زمینۀ نیازهای اساسی با ضریب (32/0) رضایت بیشتری دارند. با توجه به یافته‌ها نتیجه می‌گیریم که کیفیت خدمت ارائه‌شده در نیازهای اساسی که از جمله وظایف ذاتی شهرداری محسوب می‌شود، پایین است و چنانچه این نیازها برآورده نشوند، بر اساس مدل کانو موجب نارضایتی شدید شهروندان می‌شود.fa_IR
dc.format.extent851
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه جغرافیاfa_IR
dc.publisherInstitute of Geography, Faculty of Geography, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های جغرافیای برنامه‌ریزی شهریfa_IR
dc.relation.ispartofGeographical Urban Planning Research (GUPR)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jurbangeo.2016.62199
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectمدل کانوfa_IR
dc.subjectنیازهای اساسیfa_IR
dc.subjectنیازهای انگیزشیfa_IR
dc.subjectنیازهای عملکردیfa_IR
dc.titleبررسی رضایتمندی شهروندان از عملکرد خدماتی شهرداری با استفاده از مدل کانو (مطالعۀ موردی: شهر مینودشت)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی - کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جغرافیای سیاسی، دانشکدۀ جغرافیا، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی پردیس بین‌المللی کیش، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی پردیس بین‌المللی کیش، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage635
dc.citation.epage652


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد