نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالیاسی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorرودباری, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:41:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:41:46Z
dc.date.available1399-07-09T00:41:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:41:46Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-07en_US
dc.date.submitted1398-01-18fa_IR
dc.identifier.citationالیاسی, میثم, رودباری, علیرضا. (1398). بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال آیروالاستیک با نسبت منظری بالا. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 10(2), 25-37.fa_IR
dc.identifier.issn2423-5458
dc.identifier.issn2423-7329
dc.identifier.urihttp://jvibme.semnaniau.ac.ir/article_668959.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/183398
dc.description.abstractدر مطالعه حاضر با فرض وجود عدم قطعیت در متغیرهای طراحی سیستم، بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال تحت اثر خمش-پیچش ب مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این رو ابتدا مدل‌سازی بر اساس مدل تیر یکسرگیردار اویلر-برنولی در شرایط آیرودینامیک شبه پایا، انجام شده و با استفاده از روش مودهای فرضی، معادلات آیروالاستیک گسسته سازی می‌گردند. پس از اعتبار سنجی نتایج، با حل عددی معادلات حاکم به روش رانج -کوتا پاسخ زمانی سیستم و با استفاده از تئوری مقادیر ویژه سرعت فلاتر بال محاسبه می‌گردند. در ادامه با انتخاب پارامترهای طراحی همچون سفتی خمشی، سفتی پیچشی و جرم بال به عنوان متغیرهای بهینه‌ سازی، اثر عدم قطعیت بر متغیرهای طراحی اعمال شده و بهینه سازی با استفاده ‌الگوریتم ژنتیک انجام می‌شود. در ادامه مقادیر متغیرها قبل و بعد از بهینه سازی و همچنین میزان بهبود سرعت فلاتر در بهینه سازی مقاوم و قطعی ارائه می‌گردند که نهایتاً بر اساس نتایج بهینه سازی، متغیرهای طراحی برای دست‌ یابی به سازه‌ای با پایداری مناسب از نظر پدیده فلاتر تأیید می‌گردد.fa_IR
dc.format.extent695
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Semnan Branchen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک و ارتعاشاتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineering and Vibrationen_US
dc.subjectفلاترfa_IR
dc.subjectعدم قطعیتfa_IR
dc.subjectبهینه سازی مقاومfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک شبه پایاfa_IR
dc.subjectانتقال ارتعاشاتfa_IR
dc.titleبهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال آیروالاستیک با نسبت منظری بالاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشگاه شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage25
dc.citation.epage37


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد