| dc.contributor.author | الیاسی, میثم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | رودباری, علیرضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:41:46Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:41:46Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:41:46Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:41:46Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-04-07 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-01-18 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | الیاسی, میثم, رودباری, علیرضا. (1398). بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال آیروالاستیک با نسبت منظری بالا. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 10(2), 25-37. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2423-5458 |  | 
| dc.identifier.issn | 2423-7329 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jvibme.semnaniau.ac.ir/article_668959.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/183398 |  | 
| dc.description.abstract | در مطالعه حاضر با فرض وجود عدم قطعیت در متغیرهای طراحی سیستم، بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال تحت اثر خمش-پیچش ب مورد بررسی قرار میگیرد. از این رو ابتدا مدلسازی بر اساس مدل تیر یکسرگیردار اویلر-برنولی در شرایط آیرودینامیک شبه پایا، انجام شده و با استفاده از روش مودهای فرضی، معادلات آیروالاستیک گسسته سازی میگردند. پس از اعتبار سنجی نتایج، با حل عددی معادلات حاکم به روش رانج -کوتا پاسخ زمانی سیستم و با استفاده از تئوری مقادیر ویژه سرعت فلاتر بال محاسبه میگردند. در ادامه با انتخاب پارامترهای طراحی همچون سفتی خمشی، سفتی پیچشی و جرم بال به عنوان متغیرهای بهینه سازی، اثر عدم قطعیت بر متغیرهای طراحی اعمال شده و بهینه سازی با استفاده الگوریتم ژنتیک انجام میشود. در ادامه مقادیر متغیرها قبل و بعد از بهینه سازی و همچنین میزان بهبود سرعت فلاتر در بهینه سازی مقاوم و قطعی ارائه میگردند که نهایتاً بر اساس نتایج بهینه سازی، متغیرهای طراحی برای دست یابی به سازهای با پایداری مناسب از نظر پدیده فلاتر تأیید میگردد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 695 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان | fa_IR | 
| dc.publisher | Islamic Azad University, Semnan Branch | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک و ارتعاشات | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Mechanical Engineering and Vibration | en_US | 
| dc.subject | فلاتر | fa_IR | 
| dc.subject | عدم قطعیت | fa_IR | 
| dc.subject | بهینه سازی مقاوم | fa_IR | 
| dc.subject | آیرودینامیک شبه پایا | fa_IR | 
| dc.subject | انتقال ارتعاشات | fa_IR | 
| dc.title | بهینه سازی مقاوم سرعت فلاتر یک نمونه بال آیروالاستیک با نسبت منظری بالا | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی کامل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه شهید ستاری، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 10 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 25 |  | 
| dc.citation.epage | 37 |  |