نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرد, غلام عباسfa_IR
dc.contributor.authorنوحانی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:38:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:38:18Z
dc.date.available1399-07-09T00:38:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:38:18Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-11en_US
dc.date.submitted1397-12-20fa_IR
dc.identifier.citationکرد, غلام عباس, نوحانی, ابراهیم. (1398). بررسی عددی تاثیر افزایش ارتفاع شکاف پایه برکاهش بیشینه سرعت برشی حول پایه پل در گروه پایه پل های استوانه ای. فصلنامه علمی تخصصی مهندسی آب, 7(1), 18-29.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5784
dc.identifier.urihttp://jwe.iau-shoushtar.ac.ir/article_667166.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/182073
dc.description.abstractیکی از دلایل اصلی وقوع آبشستگی پایه پل تنش برشی اطراف پایه است. از راههای کاهش اثر این عامل استفاده از شکاف در پایه پل ها برای تقویت پایداری سنگ چین اطراف پایه پل می باشد.در این تحقیق به منظور دستیابی به مدل عددی شکاف پایه پل از مدل فیزیکی اسماعیلی و همکاران (2011) با دو پایه به قطر b=6cm به فواصل 3bو4b که در آن شکاف هایی به عرض متغییر w با مقادیر0و1و2و3 سانتیمتر و ارتفاع متغییر yl از بستر با مقادیر5و12و20 سانتیمتر در کانالی به طول6 متر و عرض60 سانتیمتر و عمق20 سانتیمتر با دبی جریان Q=/04 متر مکعب بر ثانیه استفاده شد.نتایج تحقیق حاضر با بهره گیری از مدل فلوتریدی نشان داد بهترین حالت برای کاهش سرعت بیشینه زمانی است که شکاف پایه ارتفاعی معادل عمق جریان از بستر داشته باشد و می توان گفت شکاف در وضعیت  و هم ارتفاعی با عمق جریان  ، بیشینه سرعت برشی به میزان 13درصد نسبت به وضعیتی که در آن شکاف پایه   عمق جریان از بستر ارتفاع دارد کاهش می یابد.fa_IR
dc.format.extent867
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشترfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی تخصصی مهندسی آبfa_IR
dc.subjectآبشستگیfa_IR
dc.subjectگروه پایه پلfa_IR
dc.subjectشکاف پایه پلfa_IR
dc.subjectمدل عددیfa_IR
dc.subjectسنگ چینfa_IR
dc.titleبررسی عددی تاثیر افزایش ارتفاع شکاف پایه برکاهش بیشینه سرعت برشی حول پایه پل در گروه پایه پل های استوانه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد گروه عمران، سازهای هیدرولیکی ـ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دزفول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه عمران، سازه‌های هیدرولیکی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دزفول، دزفول، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage18
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد