نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیانی, مژدهfa_IR
dc.contributor.authorترکان, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:37:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:37:49Z
dc.date.available1399-07-09T00:37:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:37:49Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-18en_US
dc.date.submitted1395-04-28fa_IR
dc.identifier.citationکیانی, مژده, ترکان, زینب. (1397). هویت جمعی و احساس امنیت اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه های دولتی شهر بابل. مطالعات زن و خانواده, 6(1), 37-48. doi: 10.22051/jwfs.2017.10888.1187fa_IR
dc.identifier.issn2345-2692
dc.identifier.issn2538-2004
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jwfs.2017.10888.1187
dc.identifier.urihttps://jwfs.alzahra.ac.ir/article_2958.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/181877
dc.description.abstractاز آن جایی که حضور دختران دانشجو درسال های اخیر در دانشگاه های کشور، بسیار پررنگ ترشده است و تعداد دانشجویان زن روند افزایشی داشته است.بررسی هویت جمعی دانشجویان دختر برای حضور در جامعه و احساس امنیت اجتماعی آنان ضروری است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هویت جمعی و احساس امنیت اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه های دولتی شهر بابل درسال95 -1394 انجام شده است. روش پژوهش به لحاظ اجرا، پیمایشی، به لحاظ معیار، کاربردی و به لحاظ معیار زمانی مقطعی بوده است. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 400 نفر تعیین گردید. اعتبار پرسشنامه از نوع اعتبار محتوایی بوده است. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای متغیرها بیانگر بالا بودن همبستگی درونی گویه ها و به عبارت دیگر مطلوبیت پایایی ابزار پژوهش بود. چارچوب نظری مورد استفاده در این پژوهش مبتنی بر دیدگاه نظری بوزان، ویور، مولار و گیدنز می باشد.<br /> یافته های پژوهش نشان داد که ،5/78 درصد از دانشجویان دختر دارای هویت جمعی بالا بوده اند. بر اساس نتایج این پژوهش، بین هویت جمعی و احساس امنیت اجتماعی دانشجویان دختر رابطه معنی دار آماری وجود ندارد. بر اساس نتایج رگرسیون خطی بین متغیرهای سن و مقطع تحصیلی با احساس امنیت اجتماعی رابطه معنی داری دارد. با توجه به نتایج آنالیز واریانس چندگانه، همچنین بین پایگاه اقتصادی اجتماعی و امنیت اجتماعی رابطه معنی دار است.fa_IR
dc.format.extent351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات زن و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofWoman and Family Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jwfs.2017.10888.1187
dc.subjectدختران دانشجوfa_IR
dc.subjectهویت جمعیfa_IR
dc.subjectاحساس امنیت اجتماعیfa_IR
dc.titleهویت جمعی و احساس امنیت اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه های دولتی شهر بابلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول: استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام‌نور،اصفهان، ایرانmjdhkiani@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه پیام‌نور، اصفهان، ایران‌fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage37
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد