نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T00:32:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:32:41Z
dc.date.available1399-07-09T00:32:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:32:41Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-02en_US
dc.date.submitted1394-11-13fa_IR
dc.identifier.citation(1392). تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای ‏نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 ‏و2 شهرارومیه در سال تحصیلی 92-1391‏. زن و مطالعات خانواده, 6(21), 103-130.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7225
dc.identifier.issn2476-700X
dc.identifier.urihttp://jwsf.iaut.ac.ir/article_519784.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/179918
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه، در سال تحصیلی 92-91 می باشد. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی است. جامعه ی آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه که تعداد آنها 60 نفر بود و در سال تحصیلی 92-91 تحصیل می کردند. باروش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 30دانش آموز دارای اختلال یادگیری ریاضی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. نمونه پژوهش بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. از هر دو گروه بااستفاده از آزمون ریاضیات ایران کی مت پیش آزمون به عمل آمد. (روایی این آزمون از طریق روایی محتوا،روایی تفکیکی، روایی پیشبین محاسبه و روایی همزمان آن بین 55/0 تا 76/0 به دست آمده است. اعتبار آزمون با استفاده از روش آلفای کرونباخ  برآورد و میزان آن در پنج پایه بین 80/0 الی 84/0 گزارش شده است). سپس کلاسهای آموزش توجه به شیوه گروهی و در 10 جلسه 45 دقیقه ای برای گروه آزمایش برگزار گردید. گروه کنترل، هیچ آموزشی دریافت نکردند. پس از اتمام جلسات آموزش، پس آزمون ریاضیات ایران کی مت، از هر دو گروه گرفته شد. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که آموزش، توجه و عملکرد ریاضی دانش آموزان با نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی را در سه سطح، محتوایی، عملیاتی و کاربردی افزایش  داد.fa_IR
dc.format.extent239
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofزن و مطالعات خانوادهfa_IR
dc.subjectآموزش توجهfa_IR
dc.subjectعملکرد ریاضیfa_IR
dc.subjectدانش آموزان با نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی.‏fa_IR
dc.titleتعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای ‏نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 ‏و2 شهرارومیه در سال تحصیلی 92-1391‏fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue21
dc.citation.spage103
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد