| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:32:41Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:32:41Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:32:41Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:32:41Z |  | 
| dc.date.issued | 2013-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-02-02 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-11-13 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | (1392). تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و2 شهرارومیه در سال تحصیلی 92-1391. زن و مطالعات خانواده, 6(21), 103-130. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-7225 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-700X |  | 
| dc.identifier.uri | http://jwsf.iaut.ac.ir/article_519784.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/179918 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه، در سال تحصیلی 92-91 می باشد. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی است. جامعه ی آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه که تعداد آنها 60 نفر بود و در سال تحصیلی 92-91 تحصیل می کردند. باروش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد 30دانش آموز دارای اختلال یادگیری ریاضی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. نمونه پژوهش بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. از هر دو گروه بااستفاده از آزمون ریاضیات ایران کی مت پیش آزمون به عمل آمد. (روایی این آزمون از طریق روایی محتوا،روایی تفکیکی، روایی پیشبین محاسبه و روایی همزمان آن بین 55/0 تا 76/0 به دست آمده است. اعتبار آزمون با استفاده از روش آلفای کرونباخ  برآورد و میزان آن در پنج پایه بین 80/0 الی 84/0 گزارش شده است). سپس کلاسهای آموزش توجه به شیوه گروهی و در 10 جلسه 45 دقیقه ای برای گروه آزمایش برگزار گردید. گروه کنترل، هیچ آموزشی دریافت نکردند. پس از اتمام جلسات آموزش، پس آزمون ریاضیات ایران کی مت، از هر دو گروه گرفته شد. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که آموزش، توجه و عملکرد ریاضی دانش آموزان با نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی را در سه سطح، محتوایی، عملیاتی و کاربردی افزایش  داد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 239 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | زن و مطالعات خانواده | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش توجه | fa_IR | 
| dc.subject | عملکرد ریاضی | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموزان با نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی. | fa_IR | 
| dc.title | تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و2 شهرارومیه در سال تحصیلی 92-1391 | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 21 |  | 
| dc.citation.spage | 103 |  | 
| dc.citation.epage | 130 |  |