نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموحد, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, نوراللهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:31:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:31:52Z
dc.date.available1399-07-09T00:31:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:31:52Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2006-09-06en_US
dc.date.submitted1385-06-15fa_IR
dc.identifier.citationموحد, مجید, محمدی, نورالله, حسینی, مریم. (1390). مطالعه رابطه بین رسانه ها، تصویر بدن و عزت نفس با عمل و تمایل به آرایش. مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان, 9(2), 133-160. doi: 10.22051/jwsps.2011.1401fa_IR
dc.identifier.issn2538-2926
dc.identifier.issn2538-2934
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jwsps.2011.1401
dc.identifier.urihttps://jwsps.alzahra.ac.ir/article_1401.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/179600
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی رابطه بین رسانه ها، عزت نفس، تصویر بدن و آرایش بود. بدین منظور601 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های شهر شیراز (شامل دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علوم پزشکی) توسط جدول لین با خطای 4 درصد به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین از نظریه لئون فستینگر به عنوان چارچوب نظری استفاده شد. در این پژوهش آرایش در دو بعد عمل و تمایل به آرایش سنجیده شد. یافته ها حاکی از آن بود که تعداد زیادی از افراد نمونه از آرایش استفاده کرده و به استفاده از آن تمایل دارند. همچنین درصد فراوانی از آن ها از تصویر بدنی خود رضایت ندارند. رابطه عزت نفس با نارضایتی از تصویر بدن منفی بوده و رابطه آن تنها با بعد تمایل به آرایش معنادار بوده است. نارضایتی از تصویر بدن نیز با عمل و تمایل به آرایش ارتباطی مستقیم داشته و از بین مولفه های آن رابطه مولفه نارضایتی از ظاهر تنها با تمایل به آرایش و مولفه اختلال در کارکرد های اجتماعی با هر دو بعد آرایش معنادار بوده است و در نهایت، همه انواع رسانه با متغیرهای تصویر بدن، عزت نفس و آرایش رابطه یکسانی نداشتند.fa_IR
dc.format.extent408
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات اجتماعی روان شناختی زنانfa_IR
dc.relation.ispartofWomen's Studies Sociological and Psychologicalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jwsps.2011.1401
dc.subjectرسانه هاfa_IR
dc.subjectآرایشfa_IR
dc.subjectتصویر بدنfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectدخترانfa_IR
dc.titleمطالعه رابطه بین رسانه ها، تصویر بدن و عزت نفس با عمل و تمایل به آرایشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار بخش جامعه شناسی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار بخش روان شناسی بالینی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage133
dc.citation.epage160


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد