نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیدی, چنورfa_IR
dc.contributor.authorکریمیان, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:21:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:21:58Z
dc.date.available1399-07-09T00:21:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:21:58Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-19en_US
dc.date.submitted1398-12-29fa_IR
dc.identifier.citationسیدی, چنور, کریمیان, حسن. (1398). کارکردهای کمال الدین بهزاد با توجه به نگاره های وی در دوره تیموری بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت. ادبیات و پژوهشهای میان رشته ای, 1(2), 103-124. doi: 10.30465/lir.2020.4808fa_IR
dc.identifier.issn2676-6566
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30465/lir.2020.4808
dc.identifier.urihttp://lir.ihcs.ac.ir/article_4808.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/175762
dc.description.abstractهروایت هنری از جمله هنر نگارگری که توسط روایت گران آفریده می شوند، شامل مجموعه ای از گفته هایی است که در طی روایت به آن ها هویت داده می شود و صدایی از درون دنیای نگاره ها که متعلق به نگارگر است، آن ها را برای دنیای بیرون نقل می کنند. نگارگر برای انتقال ذهن هدفمند خود از بیرون و درون نگاره ها از انواع زاویه ی دید برای روایت داستان، برخورداری جسته است؛ همچنین با توجه به راویتگر بودن خود، در سیر روایت پردازی نقش هایی را عهده دارد که شامل: کارکردهای (بازنمایی، کنترلی و تفسیری) است. پژوهش حاضر، در پی پاسخ گویی به این پرسش هاست، نگارگر بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت از چه کارکردهای در نگاره های خود، درمواجهه با مخاطب برخوردار است؟ کدام کارکرد بر کارکردهای دیگر می چربد؟ تأثیرکارکرد غالب در نگاره‌ها چگونه است؟ پژوهش حاضر با بررسی و مطالعات کتابخانه‌ایی بین رشته ایی ادبیات و هنر باستانی به صورت توصیفی- تحلیلی انجام شده است برای پاسخ به پرسش های فوق با بررسی نگاره هایِ اثر کمال الدین بهزاد هراتی در دوره تیموریان، به این نتیجه می رسد در عمل روایت پردازی توسط نگارگر، کارکرد تفسیری بر کارکردهای دیگر غلبه دارد و دلیل آن را نیز می توان جنبه ی اخلاقی و تعلیمی بودن آن آثار دانست که بر ژانر محتوای تصویر، بسیار تأثیرگذار است و نگارگر از طریق کارکردها و مسئولیت های خود، مخاطب را به جنبه‌ی اخلاقی و تعلیمی بودن نگاره ها سوق می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent2595
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofادبیات و پژوهشهای میان رشته ایfa_IR
dc.relation.ispartofLiterature & Interdisciplinary Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30465/lir.2020.4808
dc.subjectتیموریانfa_IR
dc.subjectبهزادfa_IR
dc.subjectروایتfa_IR
dc.subjectنگارگریfa_IR
dc.subjectکارکردهای نگاره گرfa_IR
dc.titleکارکردهای کمال الدین بهزاد با توجه به نگاره های وی در دوره تیموری بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد گروه باستان شناسی. دانشکدۀ علوم انسانی. دانشگاه تربیت مدرس. تهران. ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه باستان شناسی. دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه تهران. تهران. ایران.fa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage103
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد