نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوری خاجوی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorربیعی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, صیادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:12:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:12:42Z
dc.date.available1399-07-09T00:12:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:12:42Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-11en_US
dc.date.submitted1395-04-21fa_IR
dc.identifier.citationنوری خاجوی, مهرداد, ربیعی, عباس, نصیری, صیاد. (1396). پایش وضعیت و عیبیابی ژنراتور الکتریکی خودرو با استفاده از سیگنال-های ارتعاشی و سامانه استنتاج تطبیقی عصبی– فازی (انفیس). فصلنامه مکانیک هوافضا, 13(2)fa_IR
dc.identifier.issn1609-5707
dc.identifier.urihttps://maj.ihu.ac.ir/article_202547.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/172253
dc.description.abstractژنراتور الکتریکی خودرو به­خصوص در خودروهای واجد شبکه انتقال داده، دارای نقش حیاتی و بسیار مهمی می­باشد. به­طوری­که بروز عیب الکتریکی در ژنراتور، می­تواند موجب بروز خسارات سنگینی بر سایر بخش­های سامانه­های الکتریکی و الکترونیکی خودرو شود لذا عیب­یابی و پایش وضعیت ژنراتور به­منظور جلوگیری از بروز عیب در سایر بخش­ها از اهمیت خاصی برخوردار می­باشد. هدف از این مقاله پایش وضعیت و عیب­یابی ژنراتور الکتریکی خودرو با استفاده از سیگنال­های ارتعاشی و سامانه استنتاج تطبیقی عصبی- فازی می­باشد. ابتدا عیوب عمدی شامل قطع یک فاز، قطع مثبت رگولاتور ولتاژ، سوختن یک دیود و دو دیود مثبت مجموعه یک­سوکننده ایجاد شد. سپس سیگنال­های ارتعاشی حالت سالم و حالت­های معیوب مذکور با استفاده از دو سنسور ارتعاش­سنج نصب­شده بر روی بدنه ژنراتور و دستگاه تحلیل سیگنال­های ارتعاشی به­مدت 30 ثانیه در دورهای 1000، 1500 و 2000 دور بر دقیقه موتور خودرو استخراج شد. پس از آن، برای تجزیه سیگنال با ویولت بسته­ای سطح یک، موجک   پایه­ای که دارای بیش­ترین میانگین انرژی به آنتروپی شانون می­باشد، به­عنوان مناسب­ترین موجک پایه انتخاب شد و انرژی باندهای فرکانسی اول و دوم محاسبه و به­عنوان بردار ورودی به شبکه انفیس اعمال شد. نتایج به­دست­آمده در این پژوهش نشان می­دهد که مدل انفیس پیشنهادی روش موثر و هوشمندی برای تشخیص و طبقه­بندی عیوب ژنراتور الکتریکی خودرو با دقت خوب می­باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مکانیک هوافضاfa_IR
dc.relation.ispartofAEROSPACE MECHANICS JOURNALen_US
dc.subjectعیب یابیfa_IR
dc.subjectویولت بسته ایfa_IR
dc.subjectانفیسfa_IR
dc.subjectژنراتور الکتریکی خودروfa_IR
dc.subjectسیگنالهای ارتعاشیfa_IR
dc.titleپایش وضعیت و عیبیابی ژنراتور الکتریکی خودرو با استفاده از سیگنال-های ارتعاشی و سامانه استنتاج تطبیقی عصبی– فازی (انفیس)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد