نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیزاده, حسناfa_IR
dc.contributor.authorشفابخش, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:09:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:09:53Z
dc.date.available1399-07-09T00:09:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:09:53Z
dc.date.issued2010-09-23en_US
dc.date.issued1389-07-01fa_IR
dc.identifier.citationعلیزاده, حسنا, شفابخش, غلامعلی, رحمانی, محمود. (1389). اولویت بندی پارامترهای موثر بر تصادفات براساس مدل های تصادفات داخلی و خارجی. نشریه علمی دانش انتظامی مازندران, 1389(2), 47-65.fa_IR
dc.identifier.urihttp://mazandaran.jrl.police.ir/article_14363.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171152
dc.description.abstractامروزه تصادفات رانندگی به یکی ازمعضلات مهم کشورهای درحال توسعه در بخش حمل و نقل واقتصاد تبدیل شده است و از این رو درسالهای اخیرتحقیقات قابل توجهی درسراسر دنیا برای پیش‌بینی‌تعداد، شدت‌واخیراً احتمال‌وقوع تصادف‌(ریسک) انجام‌شده‌است. پرخودروترین کشورها بیش ازنیم قرن فرصت داشته‌اند، بیاموزندکه چگونه ازعهده افزایش خودروها برآیند، درحالی که کشورهای درحال‌توسعه فرصت‌کمی‌داشتند. دراین راستا دردانشگاهها ومراکز‌پژوهشی کشورهای توسعه یافته، تحقیقات وسیع و دامنه داری در خصوص علت تصادفات و راههای پیشگیری از آنها انجام یافته است ولی نکته اساسی آن است که نمی توان نتایج، یافته ها و راهکارهای دیگر کشورها درزمینه چگونگی کاهش‌تصادفات را بصورت مستقیم و بدون تغییر، در کشورهای دیگر اجرا نمود. بهبودوضعیت‌ایمنی‌راه‌ها ‌نیازمند انجام ‌مطالعاتی است که مبنای آنها ارائه مدل‌هایی با استفاده از پارامترهای تأثیرگذار در تصادفات نظیر ویژگی های هندسی، حجم ترافیک، عوامل انسانی و... می‌باشد. روش‌های مدل‌سازی هم در قالب مدل‌های آماری و فرا ابتکاری تشریح شده و در نهایت20 مدل داخلی و خارجی بر اساس متغیرهای بکار رفته و متدولوژی مورد استفاده در سه دسته‌ی: تعداد، شدت و احتمال خطر تصادف (ریسک) تفکیک شده است و بر همین‌اساس، مؤثرترین متغیرهای مسبب تصادفات شناسایی شده تا براساس آنها و با توجه به بودجه های اندک ایمنی تخصیص داده شده، نسبت به رفع مشکلات اولویت بندی صورت گیرد.fa_IR
dc.format.extent421
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان مازندران- دفتر تحقیقات کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی دانش انتظامی مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly scientific specialization disciplinary science of Mazandaranen_US
dc.subjectتصادفfa_IR
dc.subjectعوامل تصادفاتfa_IR
dc.subjectمدل های مبتنی بر تعدادfa_IR
dc.subjectشدت و ریسک تصادفاتfa_IR
dc.titleاولویت بندی پارامترهای موثر بر تصادفات براساس مدل های تصادفات داخلی و خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.contributor.departmentبرون سازمانیfa_IR
dc.contributor.departmentدرون سازمانیfa_IR
dc.citation.volume1389
dc.citation.issue2
dc.citation.spage47
dc.citation.epage65


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد