نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری هفتخوانی, نادرfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, احمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:16:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:16:33Z
dc.date.available1399-07-08T17:16:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:16:33Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-13en_US
dc.date.submitted1398-02-23fa_IR
dc.identifier.citationجعفری هفتخوانی, نادر, معصومی, احمدرضا. (1398). ظرفیت‌های فرهنگی و ارتباطی جهانگردی در راستای دعوت اسلامی. نامه فرهنگ و ارتباطات, 3(2), 159-198.fa_IR
dc.identifier.urihttp://lcc.journals.isu.ac.ir/article_75382.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/17102
dc.description.abstractصنعت جهانگردی در عصر حاضر جزو پرآمدترین ترین صنعت‌هاست، به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورها یکی از محورهای اصلی درآمد خود را متوجه این صنعت می‌کنند و آن را صادرات نامرئی می‌نامند. کشور ما با توجه به جذابیت‌های مختلف تاریخی-تمدنی و طبیعی جزو کشورهای غنی از حیث ظرفیت‌های بالقوه‌ جهانگردی محسوب شده و در سال‌های اخیر، ورود جهانگردان به کشور ما رشد چشمگیری داشته است.این عرصه دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف است، اما غلبه نگاه اقتصادی باعث ناشناخته ماندن و عدم استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در سایر حوزه‌ها شده است. یکی از این فرصت‌ها، رویکرد دعوت اسلامی در بستر گردشگری است. بدین معنا که از حضور گردشگران خارجی در کشورمان نهایت استفاده را کرده و پیام اسلام و معارف اسلامی را به دور از هیاهو و هژمونی رسانه‌های غربی، به آن‌ها برسانیم و آن‌ها را با روایت متفاوتی از اسلام و ایران آشنا نماییم. در این پژوهش با ده نفر از فعالان عرصه تبلیغ و دعوت اسلامی ویژه گردشگران خارجی، مصاحبه عمیق صورت گرفته است. روش تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها در این پژوهش، روش تحلیل مضمون(تماتیک) است. یافته‌های این تحقیق شامل ملاحظات، ضروریات و فرصت‌های فعالیت در این عرصه است که به تفکیک عناصر اصلی این عرصه یعنی گردشگر (مهمان)، محتوا یا پیام (معارف اسلامی)، مبلّغ یا داعی(میزبان)، جذابیت از منظر گردشگر، فضای حضور گردشگر (زمان و مکان)، راهنمای گردشگر، و سازمان‌ها و ساختارهای مرتبط با فعالیت در این عرصه مقوله‌بندی شده‌اند. در پایان نیز پیشنهادهایی برای سیاست‌گذاران این عرصه و همچنین پیشنهادهایی برای محققان و پژوهشگران در این زمینه بیان شده است.fa_IR
dc.format.extent1309
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق علیه السلامfa_IR
dc.relation.ispartofنامه فرهنگ و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofLetter of Culture and Communicationen_US
dc.subjectجهانگردیfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectتبلیغfa_IR
dc.subjectدعوتfa_IR
dc.subjectتبلیغ اسلامیfa_IR
dc.subjectدعوت اسلامیfa_IR
dc.titleظرفیت‌های فرهنگی و ارتباطی جهانگردی در راستای دعوت اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق عfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق عfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage159
dc.citation.epage198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد