نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآل قیس, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorدادگران, سیدمحمدfa_IR
dc.contributor.authorرسولی, محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:08:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:08:31Z
dc.date.available1399-07-09T00:08:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:08:31Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-22en_US
dc.date.submitted1398-04-01fa_IR
dc.identifier.citationآل قیس, علیرضا, دادگران, سیدمحمد, رسولی, محمد رضا. (1398). تبیین ارتباط میان اقناع رسانه ای شبکه های اجتماعی و سبک زندگی – مورد کاوی تلگرام. مطالعات رسانه ای, 14(447), 113-129.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_15912.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170618
dc.description.abstractشبکه های اجتماعی، به محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و مکان تبادل آرا و افکار و تأمین نیازهای متناسب با زندگی اجتماعی ایشان تبدیل شده اند علاوه بر اینکه مرجع تأمین بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی اعضای خود هستند، این امکان را برای اعضا فراهم میکنند که همزمان با انجام سایر فعالیت های اجتماعی از طریق رایانه یا تلفن همراه، فعالیت خود را در این جوامع مجازی نیز پیگیری کنند. برای این که یک رسانه بتواند تاثیرات ژرف بر مخاطب خود بگذارد باید به تکنیک های اغنایی دست یازد. پس از اقناع شدن مخاطب نحوه نگرش وی تغییر یافته و سبک زندگی و رفتاری کسی را تقلید می کند که وی را اقناع کرده است. پس رسانه میتواند معبری برای اقناع باشد یا خود سبک خاصی از زندگی را ترویج دهد. این مقاله در پی آن است که مولفه های شبکه اجتماعی را با توجه به تعاریف بین المللی و مورد وثوق، استخراج نموده و به این سوال کلیدی پاسخ دهد که ارتباط میان اقناع رسانه ای شبکه های اجتماعی و سبک زندگی مخاطبان خود چگونه است. در این پژوهش که با روش توصیف، تبیین و تحلیل اطلاعات گردآوری شده، مشخص می شود که اقناع رسانه ای که توسط شبکه اجتماعی انجام می گردد ممکن است باعث تغییراتی در سبک زندگی کاربران گردد. روش تحقیق بر اساس ماهیت دادهها از نوع کمی، جزو تحقیقات پیمایشی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و با استفاده از ضریب آلفای گرونباخ 0.92 پایایی آن تایید گردیده است.fa_IR
dc.format.extent769
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subjectاقناعfa_IR
dc.subjectشبکه اجتماعیfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.titleتبیین ارتباط میان اقناع رسانه ای شبکه های اجتماعی و سبک زندگی – مورد کاوی تلگرامfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی تهران مرکز- دانشیارfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر گروه رسانهfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue447
dc.citation.spage113
dc.citation.epage129


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد