نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقیومی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorفرهنگی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorحسینی دانا, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:07:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:07:52Z
dc.date.available1399-07-09T00:07:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:07:52Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-16en_US
dc.date.submitted1397-09-25fa_IR
dc.identifier.citationقیومی, احمد, فرهنگی, علی اکبر, حسینی دانا, حمیدرضا. (1398). طراحی مدل تقاضای شبکه های اجتماعی در ارتباطات میان فردی کاربران ایرانی. مطالعات رسانه ای, 14(346), 24-40.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_15179.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170380
dc.description.abstractاین تحقیق بر اساس تئوری های اقتصادی سعی داشته تابع تقاضای شبکه های اجتماعی و ارتباطات میان فردی را کشف و نوع ارتباط میان این دو تابع را مورد بررسی قرار دهد. بدین منظور در این تحقیق با مطالعه پژوهش‌های انجام شده در خصوص مدلسازی اقتصادی سعی شده تا محتوای آشکار و نهفته پیرامون این مضمون استخراج شود. واحد تحلیل در این مطالعه کاربران شبکه های اجتماعی ایرانی هستند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد که به صورت جلسات فردی و گروهی تکمیل شد. جامعه ی تحقیق کاربران شبکه های اجتماعی در ایران است که بر اساس جامعه ی کاربران شبکه‌های اجتماعی 120 نفر به عنوان نمونه تعیین و در تهران (با ویژگی-های همگن) انتخاب شدند. روش تحلیل اطلاعات رگرسیون غیرخطی لگاریتمی و جستجوی غیرخطی تک بعدی در نظر گرفته شد. یافته‌ها نشان داد ارتباط در شبکه های اجتماعی نسبت به ارتباطات میان فردی حضوری نیازی لوکس محسوب شده و جامعه مورد مطالعه از شبکه های اجتماعی به عنوان جانشینی برای ارتباطات حضوری بهره می برند. وش تحلیل اطلاعات رگرسیون غیرخطی لگاریتمی و جستجوی غیرخطی تک بعدی در نظر گرفته شد. یافته‌ها نشان داد ارتباط در شبکه های اجتماعی نسبت به ارتباطات میان فردی حضوری نیازی لوکس محسوب شده و جامعه مورد مطالعه از شبکه های اجتماعی به عنوان جانشینی برای ارتباطات حضوری بهره می برند.fa_IR
dc.format.extent785
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subject"مدل تقاضای شبکه های اجتماعی"fa_IR
dc.subject"ارتباطات میان فردی"fa_IR
dc.subject"اقتصاد رسانه"fa_IR
dc.titleطراحی مدل تقاضای شبکه های اجتماعی در ارتباطات میان فردی کاربران ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت رسانه ای، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت رسانه، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue346
dc.citation.spage24
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد