نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمینایی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorآذربرزین, الهامfa_IR
dc.contributor.authorعلیخانی, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:07:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:07:48Z
dc.date.available1399-07-09T00:07:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:07:48Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationمینایی, بهروز, آذربرزین, الهام, علیخانی, پریسا. (1398). ارائه الگو در استفاده از رسم الخط فارسی در طراحی رابط کاربری بازی های موبایلی. مطالعات رسانه ای, 14(144), 7-21.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9619
dc.identifier.urihttp://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_14480.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170363
dc.description.abstractامروزه بازی های موبایلی مورد استفاده تمامی اقشار جامعه ایرانی قرار می گیرد و تمامی آنها دارای بخش های مختلفی هستند که نیاز به نوشتن با فونت، طراحی حروف و توجه به ظاهر حروف در آنها احساس می شود. باید توجه کرد که استفاده از رسم الخط فارسی نقاط ضعف و قوت خاص خود را در طراحی اعمال خواهد کرد؛ بنابراین برای ایجاد یک طراحی حروف و ظاهر حروف مناسب در کنار توجه به ویژگی های خاص رسم الخط فارسی به اصول رابط کاربری نیز باید توجه کرد. در این پژوهش که به روش کتابخانه ای و میدانی از میان 38 نمونه موفق بازی موبایلی ایرانی انجام شده و به روش تحلیلی-توصیفی نتیجه گیری شده است، نگارندگان به این نتیجه رسیدند که رعایت دو اصل ثابت و متغیر در طراحی حروف و انتخاب فونت و ظاهر حروف برای رسم الخط فارسی مهم است. اصول ثابت شامل توجه به اصول فرمالیستی و روایت گرا در حروف، توجه به کارکرد حروف و خوانایی و نقش اطلاع رسانی در مورد ماهیت بازی، زیبایی و جلوه مندی بصری، توجه به اصول طراحی واکنش گرا و رعایت اصول فرهنگی و جمعیت شناختی است و اصول متغیر که تنها مخصوص رسم الخط فارسی است؛ شامل شناخت ویژگی های بصری خط فارسی، توجه به وزن حروف، هویت حروف، نحوه اتصالات، ضخامت، جهت و حالت حروف و میزان کشیدگی و قوس ها، دقت به توان بصری هر حرف در بیان و توجه به ترکیب حروف فارسی و لاتین در متون است.fa_IR
dc.format.extent531
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه ایfa_IR
dc.relation.ispartofMedia Studiesen_US
dc.subjectبازی موبایلیfa_IR
dc.subjectطراحی رابط کاربریfa_IR
dc.subjectظاهر حروفfa_IR
dc.subjectطراحی حروفfa_IR
dc.subjectرسم الخط فارسیfa_IR
dc.titleارائه الگو در استفاده از رسم الخط فارسی در طراحی رابط کاربری بازی های موبایلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه هنر اسلامی تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentهنر اسلامی تبریزfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue144
dc.citation.spage7
dc.citation.epage21


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد