دوره 8, شماره 1(پیاپی 20)

 

ارسال های اخیر

  • ببو و بادو 

    بخشی, بهاره؛ طاهریان, مریم؛ خرسند, مریم (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    ما در عصری زندگی می کنیم که فناوری ارتباطات و اطلاعات به عنوان ابزار توانمندسازی اندیشه و در امتداد فکر انسان ها هر لحظهدر حال تولید و توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات است. فناوری های ارتباطی به مرور زمان پیشرفت کرده ...

  • تحلیل برنامه های شبکه ماهواره ای ام.بی.سی فارسی به منظور دستیابی به فرهنگ و تکنیک های ارتباطی بکار گرفته شده در انتقال پیام 

    سلطانی فر, محمد؛ ملکیان, نازنین (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل محتوای برنامه های شبکه ماهواره ای ام.بی.سی فارسی به منظور دستیابی به فرهنگ و تکنیک هایارتباطی بکار گرفته شده در انتقال پیام ها می باشد. فرض محقق در این پژوهش براین پایه استوار است که تاسیس ...

  • مطالعه نقش سواد رسانه ای دانشجویان در میزان تأثیرپذیری آنها از تبلیغات تجاری 

    زنده بودی, خیری؛ زنده بودی, فاطمه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    هدف از نگارش مقاله پیش رو، مطالعه نقش سواد رسانه ای دانشجویان در میزان تأثیرپذیری آنها از تبلیغات تجاری است . متغیرهایاصلی به کار رفته، میزان سواد رسانه ای، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و مصرف رسانه ای است. این مقاله با ...

  • مطالعۀ رابطۀ بین رفتار رسانه ای ایرانیان مقیم تورنتو و ویژگی های کشور میزبان 

    خواجه نوری, نسترن (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    با توجه به افزایش میزان مهاجرت تحت تأثیر عوامل گوناگون از جمله توسعه و پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی ، افزایش دامنۀآگاهی ها و نیازهای افراد و جهانی شدن فرهنگ و اقتصاد و بسیاری از عوامل دیگر، مباحث پیرامون مهاجران امروزه ...

  • نگاهی به وضعیت رسانه های الکترونیک و روزنامه نگاری آنلاین در ایران و چشم انداز آتی آن 

    پیشنمازی, پروانه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    دراین مقاله وضعیت رسانه های جمعی و بویژه رسانه های الکترونیکی ایران در عصر اینترنت مورد بررسی قرار میگیرند. به طور کلیرسانه هایی که در عصر اینترنت به نوعی در ارتباط با آن قرار دارند را می توان به سه دسته عمده تقسیم ...

  • بررسی رابطه استفاده از اخبار ساعت 21 شبکه یک سیما و مشارکت سیاسی (موردمطالعه دانشجویان دانشگاه تهران شرق) 

    دیندار فرکوش, فیروز؛ جهانبازی گوجانی, سید وحید؛ جهانبازی گوجانی, طیبه؛ احمدزاده کرمانی, روح الله؛ صادقی لواسانی, نادر؛ نظری گلدرق, حسن (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه استفاده از اخبار ساعت 21 شبکه یک سیماو مشارکت سیاسی انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی- تحلیلی بوده و گردآوری داده ها به شیوه پیمایش صورت گرفته است .

  • علل گرایش مدیران و کارکنان روابط عمومی به استفاده از سامانه های پیامکی (مورد مطالعه شرکت مخابرات ایران) 

    تاجیک اسماعیلی, سمیه؛ رسول زاده, منیژه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    در این پژوهش عوامل موثر بر گرایش به استفاده از سامانه های پیامکی در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران مورد بررسی قرارمی گیرد بنابراین نوع تحقیق بر مبنای هدف کاربردی است در این تحقیق از روش توصیفی زمینه یابی استفاده می ...

  • سیمای زنان در رسانه های کشور ترکیه 

    نصیری, بهاره؛ بدوی, فاطمه؛ رجبی, سید مسعود (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    فرایند تحول وضعیت مشارکت زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی مقوله ای است که در تمامی جوامع به خصوص جوامعدر حال توسعه بحث روز به شمار می رود. اما آن چه بیش از هر چیز اهمیت دارد نوع و چگونگی این مشارکت است. چگونگی ...

  • مدیریت و سازماندهی در مطبوعات ایران 

    اکبری, نزهت (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-04-21)
    مدیریت یکی از مهمترین کوششهای انسانی است و همه مدیران در هر رده و سازمانی وظیفه ی بنیادی طراحی و پایا نگه داشتنمحیطی را به عهده دارند که افراد در آن از راه همکاری و به گونه ای گروهی بتوانند ماموریتها و هدفهای برگزیده ...