نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی‌پور, سهیلاfa_IR
dc.contributor.authorسید شمس طالقانی, سید آرشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:53:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:53:49Z
dc.date.available1399-07-08T23:53:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:53:49Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-05en_US
dc.date.submitted1395-05-15fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی‌پور, سهیلا, سید شمس طالقانی, سید آرش. (1395). فناوری‌های نوین کاهش نوفه در موتور انواع هواپیما. مجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایران, 25(4), 19-26.fa_IR
dc.identifier.issn1605-9719
dc.identifier.urihttp://mmep.isme.ir/article_23455.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/165091
dc.description.abstractهواپیماهای تجاری مدرن از موتورهایی با نسبت‌های کنارگذر بالا بهره می‌برند که دارای سیستم‌های نازل با محفظة کوتاه، جریان مجزا و غیرمخلوط‌شونده هستند. این سیستم‌های پیشرانش با توجه به سرعت و دمای بالا و طبیعت فشار زیاد جت خروجی سطح نوفة بالایی تولید می‌کنند؛ به‌ویژه وقتی هواپیما در شرایط تراست حداکثر مانند لحظة برخاستن قرار دارد. منبع اولیة نوفة جت خروجی، اختلاط آشفتة لایه‌های برشی جریان در خروجی موتور است. این لایه‌های برشی جریان شامل ناپایداری‌هایی هستند که به تولید گردابه‌هایی به‌شدت آشفته‌ منجر می‌شوند که نوسانات فشاری عامل ایجاد صوت را تولید می‌کنند. صنایع هوافضایی پیشرفتة دنیا برای کاهش نوفة ایجادشده در موتور جت هواپیما، فناوری‌های نوینی را توسعه داده‌اند. اصول این فناوری‌ها بر پایة مختل‌کردن آشفتگی لایة برشی جریان و به‌طور کلی کاهش سروصدای‌ تولیدی متمرکز شده‌اند. هدف این مقاله معرفی فناوری‌های ارائه‌شده در حوزة کاهش نوفه در موتور جت طی چند سال اخیر می‌باشد. نمونة صنعتی موفقی که در چند سال اخیر طراحی، آزمایش و به تولید صنعتی رسیده است، نازل‌های چورون یا نازل‌های دارای دندانه است که چندین نمونة ارائه‌شده در سال‌های اخیر معرفی می‌شوند. این نوع نازل‌ها برحسب نوع، افت راندمان موتوری در حد 1 درصد تا صفر و توانایی کاهش شدت صوت در حد چند دسی‌بل را دارا هستند.fa_IR
dc.format.extent1808
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسان مکانیک ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی ترویجی انجمن مهندسان مکانیک ایرانfa_IR
dc.subjectکاهش نوفهfa_IR
dc.subjectنازل چورونfa_IR
dc.subjectموتور جتfa_IR
dc.subjectکنترل فعالfa_IR
dc.subjectنازل فلوتیfa_IR
dc.titleفناوری‌های نوین کاهش نوفه در موتور انواع هواپیماfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، پژوهشگاه هوافضا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه فضایی ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue4
dc.citation.spage19
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد