| dc.contributor.author | ذبیح پور, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی قهرودی, حبیب | fa_IR |
| dc.contributor.author | خاوندکار, میثم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:53:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:53:15Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:53:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:53:15Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-09-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-07-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ذبیح پور, محمود, رضایی قهرودی, حبیب, خاوندکار, میثم. (1399). ارزیابی پارامترهای موثر بر استحکام لهیدگی در اتصالات پیچی با ساختارگلاره به روش اجزای محدود. مدل سازی در مهندسی, 18(60)doi: 10.22075/jme.2019.16032.1592 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-4854 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jme.2019.16032.1592 | |
| dc.identifier.uri | https://modelling.semnan.ac.ir/article_4094.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/164859 | |
| dc.description.abstract | در تحقیق حاضر به شناسایی مکانیزمهای واماندگی تنش لهیدگی در اتصالات پیچی دوطرفه در ورقههای گلاره پرداخته میشود و تلاش میشود به کمک تکنیک اجزاء محدود، از منظر پتانسیل ناحیه تخریب و معیارهای مناسب مربوطه، برای ساختار معرفی شده گلاره، تحلیل جامعی ارایه دهد. ورق گلاره بر طبق معیارهای استاندارد تست و ابعاد و اندازههای استاندارد طراحی شده و در یک اتصال پیچی تعبیه می-گردد، سپس کوپن تست متصل به دستگاه تست کشش شبیهسازی میشود.تأثیر پارامتر فاصله از لبه بر استحکام لهیدگی در اتصالات پیچی با ساختار گلاره به همراه تغییر قطر پیچ بررسی میگردد. به منظور استخراج پارامترهای مرتبط با لهیدگی، کوپن تست گلاره به روش اجزاء محدودو در نرمافزار شبیهساز آباکوس توسعه داده شد. نتایج ارزیابیها، نشان میدهدرفتار لهیدگی اتصال پیچی و همچنین استحکام متناظر، تا محدوده خاصی به فاصله از لبه در گلاره ها، تعداد لایهها و نوع لایه چینی وابسته است و تاخیر قابل ملاحظه در واماندگی این ورقها را موجب میگردد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدل سازی در مهندسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Modeling in Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jme.2019.16032.1592 | |
| dc.subject | اتصالات پیچی | fa_IR |
| dc.subject | لایه چینی هیبرید | fa_IR |
| dc.subject | گلاره | fa_IR |
| dc.subject | روش اجزاء محدود | fa_IR |
| dc.subject | لهیدگی | fa_IR |
| dc.subject | معیار تخریب | fa_IR |
| dc.subject | مکانیک - هوافضا | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی پارامترهای موثر بر استحکام لهیدگی در اتصالات پیچی با ساختارگلاره به روش اجزای محدود | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی رسمی قطعی،گروه سازه های هوایی، مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.contributor.department | مجتمع دانشگاهی هوافضا- دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.contributor.department | مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 18 | |
| dc.citation.issue | 60 | |