نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزاهدزاده, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorامی, فتح الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:52:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:52:54Z
dc.date.available1399-07-08T23:52:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:52:54Z
dc.date.issued2019-04-21en_US
dc.date.issued1398-02-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-03en_US
dc.date.submitted1396-12-12fa_IR
dc.identifier.citationزاهدزاده, مصطفی, امی, فتح اله. (1398). مطالعه عددی پاشش متقاطع جت های صوتی دو-مرحله ای در جریان عرضی مافوق صوت بعد از یک پله. مدل سازی در مهندسی, 17(56), 281-291. doi: 10.22075/jme.2018.14122.1386fa_IR
dc.identifier.issn2008-4854
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jme.2018.14122.1386
dc.identifier.urihttps://modelling.semnan.ac.ir/article_3818.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/164725
dc.description.abstractمخلوط شدن مناسب سوخت و هوا تأثیر زیادی بر احتراق کارآمد در محفظه‌های احتراق موتورهای اسکرمجت دارد. در طراحی موتورهای اسکرمجت، اختلاط کافی بین جریان هوای مافوق صوت و جت سوخت پاشش شده یک مسأله حیاتی است و به دلیل زمان اقامت خیلی کوتاه مخلوط در جریان مافوق صوت، پایداری احتراق بسیار مشکل می‌باشد. زمان اقامت سیال در یک موتور اسکرمجت فقط در حدود چند میلی‌ثانیه است. لذا تحقیق بر روی پاشش و انتشار سوخت یک مسأله بسیار مهم در طراحی این موتورها می‌باشد. در این مقاله پاشش متقاطع دو-مرحله‌ای جت صوتی دایروی به درون جریان مافوق صوت بعد از پله به صورت عددی بررسی شده است. در مقایسه با پاشش موازی، پاشش متقاطع عمق نفوذ سوخت بهتر و ترکیب مناسب‌تری فراهم می‌نماید ولی افت فشار سکون در این روش بیشتر از روش پاشش موازی است. معادلات ناویر-استوکس رینولدز-متوسط به همراه مدل آشفتگی k-ω sst و معادله حالت گاز کامل با استفاده از نرم‌افزار فلوئنت حل شده‌اند. نتایج حل عددی با داده‌های تجربی دردسترس مقایسه و صحّه‌گذاری شده‌اند که نتایج عددی تطابق خوبی با داده‌های تجربی دارند. شبیه‌سازی‌ها به خوبی موقعیت و شکل مشخصات اصلی جریان را نشان می‌دهند. حوزه جریان شامل امواج ضربه‌ای مختلفی از قبیل امواج ضربه‌ای کمانی، امواج ضربه-ای ناشی از جدایش، و امواج ضربه‌ای بشکه‌ای می‌باشد. نتایج نشان می‌دهند که ارتفاع دیسک ماخ انژکتور دوم بیشتر از انژکتور اول است که به دلیل افت فشار سکون ناشی از انژکتور اول است.fa_IR
dc.format.extent1386
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.relation.ispartofمدل سازی در مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Modeling in Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jme.2018.14122.1386
dc.subjectمحفظه احتراق اسکرمجتfa_IR
dc.subjectپاشش متقاطعfa_IR
dc.subjectجریان مافوق صوتfa_IR
dc.subjectامواج ضربه‌ایfa_IR
dc.subjectجریان عرضیfa_IR
dc.subjectمکانیک - هوافضاfa_IR
dc.titleمطالعه عددی پاشش متقاطع جت های صوتی دو-مرحله ای در جریان عرضی مافوق صوت بعد از یک پلهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue56
dc.citation.spage281
dc.citation.epage291


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد