دوره 9, شماره 25
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بهبود خنککاری موتورهای احتراق داخلی از طریق تغییر الگوی ورودی خنککننده
(دانشگاه سمنان, 2011-07-23)موتورهای احتراق داخلی موتورهای حرارتی هستند که انتقال حرارت نقش بسیار مهمی در عملکرد و بازده آنها ایفا میکند. در یک موتور احتراق داخلی، سیستم خنککاری مسئول دفع حرارت اضافی موتور است. سیستم خنککاری یک موتور احتراق داخلی ...
-
تحلیل انرژی و اگزرژی سیستم تولید قدرت یک موتور دیزل دریایی
(دانشگاه سمنان, 2011-07-23)این مقاله به تحلیل انرژی و اگزرژی سیستم تولید قدرت یک موتور دیزل دریایی kW2700 میپردازد. سیستم تولید قدرت شامل موتور دیزل، توربوشارژر، مدارخنک کاری دمابالا و دماپائین آب و مبدلهای حرارتی میباشد. درون خنککن میانی، دمای ...
-
مطالعه تجربی فواره خروجی از افشانه نمونه سازی شده تزریق مستقیم گاز
(دانشگاه سمنان, 2011-07-23)در این مقاله از روش نوری شیلرین مبتنی بر عکسبرداری سریع برای اندازه گیری ویژگی های هندسی فواره تزریق مستقیم گاز استفاده شد. پارامترهای عمق نفوذ محوری و زاویه فواره در نسبت فشارهای 2، 3 و 4 و قطرهای سوراخ افشانه تک سوراخ ...
-
بکارگیری شبکه دینامیکی و تغییر توپولوژی شبکه در تحلیل جریان سرد در موتورهای احتراق داخلی
(دانشگاه سمنان, 2011-07-23)در این مقاله جریان مغشوش در سیکل موتورینگ (بدون احتراق) موتور احتراق داخلی شامل مکش، تراکم، انبساط و تخلیه به روش عددی با استفاده از نرم افزار منبع باز OpenFOAM تحلیل شده است. یک هندسه دو بعدی بکار گرفته شده است و مرز های ...
-
مطالعه تاثیر هسته مسی بر دما و میزان سایش الکترود
(دانشگاه سمنان, 2011-07-23)دمای شمع میتواند بر عمر مفید شمع و کیفیت احتراق تاثیرگذار باشد. افزایش دما سبب افزایش رفتگی الکترودها و افزایش دهانه شمع می شود. لذا جهت افزایش عمر مفید شمع باید دمای آن در محدوه مجاز حفظ شود. یکی از روشهای کاهش دمای ...



