نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخداداد حسینی, سیدحمیدfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, بهنامfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, علی محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:47:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:47:01Z
dc.date.available1399-07-08T23:47:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:47:01Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-05-05en_US
dc.date.submitted1392-02-15fa_IR
dc.identifier.citationخداداد حسینی, سیدحمید, عبدی, بهنام, حسن زاده, علیرضا, احمدی, علی محمد. (1392). مفهوم‌پردازی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران با رویکرد سیاست علم و فناوری. مجلس و راهبرد, 20(76), 139-178.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1860
dc.identifier.urihttps://nashr.majles.ir/article_11.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162438
dc.description.abstractمفهوم اقتصاد یادگیرنده به‌عنوان زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان مطرح شده است. برابر این نظریه، گذار به اقتصاد یادگیرنده در کشورهای در حال توسعه به‌عنوان بستر و زمینه‌ساز اقتصاد دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اصل وابستگی به مسیر، اصل پسینی بودن مطالعات و عقلانیت محدود مطرح در اقتصاد تکاملی، بررسی فرایند گذار به‌عنوان تغییر کیفی مؤثر بر نهادها، سازمان‌ها و روابط بین آنها نیازمند توجه به مواردی همچون سطح توسعه‌یافتگی است و باید با توجه به پروفایل علم و فناوری هر کشور مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران با رویکرد سیاست علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد پژوهش، استقرایی و نحوه انجام آن، کیفی و با رویکرد تئوری داده‌بنیاد انجام شده است. براساس یافته‌های پژوهش، گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران مستلزم توجه به مضامین یازده‌گانه شامل تفکر گذار، نهاد سیاست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرمایه اجتماعی، شرایط اقتصاد کلان، بستر نهادی، توسعه منطقه‌ای، بنگاه‌های یادگیرنده، نظام آموزشی و پژوهشی، تعامل دانشگاه، صنعت و دولت و یادگیری مبتنی‌بر اعتماد متقابل است. جایگاه و روابط هریک از این مضامین در قالب مدل پارادایم مشخص و 6 قضیه مرتبط ارائه شده‌اند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofمجلس و راهبردfa_IR
dc.relation.ispartofMajlis and Rahborden_US
dc.subjectاقتصاد یادگیرندهfa_IR
dc.subjectسیاست علم و فناوریfa_IR
dc.subjectمفهوم‌پردازیfa_IR
dc.subjectتئوری داده‌بنیادfa_IR
dc.titleمفهوم‌پردازی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران با رویکرد سیاست علم و فناوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای سیاست گذاری علم و فناوری دانشکده مدیریت و ااقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیرت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue76
dc.citation.spage139
dc.citation.epage178


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد