| dc.contributor.author | شفیعی, سلیمان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مرادی, محمود | fa_IR | 
| dc.contributor.author | احمدی, حمید | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:45:40Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:45:40Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:45:40Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:45:40Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-09-10 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-06-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | شفیعی, سلیمان, مرادی, محمود, احمدی, حمید. (1397). ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش براساس چهارچوب APO (نمونهپژوهی: کتابخانههای مرکزی و دانشکدهای دانشگاه رازی). فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 29(4), 143-155. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2252-0503 |  | 
| dc.identifier.issn | 2383-322X |  | 
| dc.identifier.uri | http://nastinfo.nlai.ir/article_2284.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161909 |  | 
| dc.description.abstract | <strong>هدف</strong><strong>:</strong> تعیین سطح بلوغ، میزان آمادگی برای مدیریت دانش، و نیز شناسایی حوزههای نیازمند ابتکارات مدیریت دانش در کتابخانههای مرکزی و دانشکدهای دانشگاه رازی براساس چهارچوب مدیریت دانش سازمان بهرهوری آسیایی.
<strong>روششناسی: </strong>پژوهش حاضر کاربردی است و بهروش پیمایشی انجام شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد سازمان بهرهوری آسیایی بود. پایایی پرسشنامه نیز با توجه به مقدار ضریب آلفای کرونباخ، 9/0 محاسبه شد. جامعه پژوهش 31 نفر بودند که 94 درصد آنان به پرسشنامه پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار اسپیاساس نسخه 23 استفاده شد. برای سنجش میانگین گروههای هفتگانه معیار از آزمونهای همبستگی پیرسون، آزمون تی تکنمونهای، و آزمون کلموگروف-اسمیرنوف و برای رتبهبندی گروههای معیار از آزمون غیرپارامتریک فریدمن بهره گرفته شد.
<strong>یافتهها:</strong> وضعیت مدیریت دانش در کتابخانههای مرکزی و دانشکدهای دانشگاه رازی در هفت گروه معیار پایینتر از چهارچوب مدیریت دانش سازمان بهرهوری آسیایی قرار داشت. میزان آمادگی کتابخانه برای قبول مدیریت دانش در سطح آغاز ارزیابی شد. نتایج رتبهبندی گروههای معیار نیز نشان داد «فناوری اطلاعات» در بالاترین و «رهبری» در پایینترین رتبه قرار دارد. رتبهبندی سایر گروههای معیار بهترتیب از بالا به پایین عبارت بودند از: «فرایندهای دانشی»، «نتایج مدیریت دانش»، «یادگیری و نوآوری»، «فرایند»، و «کارکنان».
<strong>نتیجهگیری:</strong> بهنظر میرسد کتابخانه مرکزی در راستای اجرای مدیریت دانش باید نسبت به شناسایی حوزههای نیازمند ابتکارات مدیریت دانش، شناسایی نقاط قوت، و زمینههایی که نیاز به بهبودی دارند اقدام کند. همچنین در قالب برنامهای منظم و براساس پیشنهادهای برگرفته از نتایج پژوهش، بهسمت دستیابی به سطوح بالاتر، یعنی توسعه و اجرای فراگیر مدیریت دانش، پالایش و ارزیابی پیوسته برنامههای مدیریت دانش، و بلوغ و فراگیرکردن مدیریت دانش گام بردارد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 964 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران | fa_IR | 
| dc.publisher | National Library and Archives of Islamic Republic of Iran | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | National Studies on Librarianship and Information Organization | en_US | 
| dc.subject | بلوغ مدیریت دانش | fa_IR | 
| dc.subject | چهارچوب سازمان بهرهوری آسیایی | fa_IR | 
| dc.subject | کتابخانه مرکزی | fa_IR | 
| dc.subject | کتابخانههای دانشکدهای | fa_IR | 
| dc.subject | دانشگاه رازی | fa_IR | 
| dc.subject | APO | fa_IR | 
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش براساس چهارچوب APO (نمونهپژوهی: کتابخانههای مرکزی و دانشکدهای دانشگاه رازی) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکترای علم اطلاعات و دانششناسی؛ مدرس گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه رازی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه رازی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکترای علم اطلاعات و دانششناسی؛ مدرس گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه رازی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 29 |  | 
| dc.citation.issue | 4 |  | 
| dc.citation.spage | 143 |  | 
| dc.citation.epage | 155 |  |