نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیعی, سلیمانfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:45:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:45:40Z
dc.date.available1399-07-08T23:45:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:45:40Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-10en_US
dc.date.submitted1397-06-19fa_IR
dc.identifier.citationشفیعی, سلیمان, مرادی, محمود, احمدی, حمید. (1397). ارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش براساس چهارچوب APO (نمونه‌پژوهی: کتابخانه‌های‌ مرکزی و دانشکده‌ای دانشگاه رازی). فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 29(4), 143-155.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0503
dc.identifier.issn2383-322X
dc.identifier.urihttp://nastinfo.nlai.ir/article_2284.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161909
dc.description.abstract<strong>هدف</strong><strong>:</strong> تعیین سطح بلوغ، میزان آمادگی برای مدیریت دانش، و نیز شناسایی حوزه‌های نیازمند ابتکارات مدیریت دانش در کتابخانه‌های مرکزی و دانشکده‌ای دانشگاه رازی براساس چهارچوب مدیریت دانش سازمان بهره‌وری آسیایی. <strong>روش‌شناسی: </strong>پژوهش حاضر کاربردی است و به‌روش پیمایشی انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد سازمان بهره‌وری آسیایی بود. پایایی پرسشنامه نیز با توجه به مقدار ضریب آلفای کرونباخ، 9/0 محاسبه شد. جامعه پژوهش 31 نفر بودند که 94 درصد آنان به پرسشنامه پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس نسخه 23 استفاده شد. برای سنجش میانگین گروه‌های هفت‌گانه معیار از آزمون‌های‌ همبستگی پیرسون، آزمون تی تک‌‌نمونه‌ای، و آزمون کلموگروف-اسمیرنوف و برای رتبه‌بندی گروه‌های معیار از آزمون غیرپارامتریک فریدمن بهره گرفته شد. <strong>یافته‌ها:</strong> وضعیت مدیریت دانش در کتابخانه‌های مرکزی و دانشکده‌ای دانشگاه رازی در هفت گروه معیار پایین‌تر از چهارچوب مدیریت دانش سازمان بهره‌وری آسیایی قرار داشت. میزان آمادگی کتابخانه برای قبول مدیریت دانش در سطح آغاز ارزیابی شد. نتایج رتبه‌بندی گروه‌های معیار نیز نشان داد «فناوری اطلاعات» در بالاترین و «رهبری» در پایین‌ترین رتبه قرار دارد. رتبه‌بندی سایر گروه‌های معیار به‌ترتیب از بالا به پایین عبارت بودند از: «فرایندهای دانشی»، «نتایج مدیریت دانش»، «یادگیری و نوآوری»، «فرایند»، و «کارکنان». <strong>نتیجه‌گیری:</strong> به‌نظر می‌رسد کتابخانه مرکزی در راستای اجرای مدیریت دانش باید نسبت به شناسایی حوزه‌های نیازمند ابتکارات مدیریت دانش، شناسایی نقاط قوت، و زمینه‌هایی که نیاز به بهبودی دارند اقدام کند. همچنین در قالب برنامه‌ای منظم و براساس پیشنهادهای برگرفته از نتایج پژوهش، به‌سمت دستیابی به سطوح بالاتر، یعنی توسعه و اجرای فراگیر مدیریت دانش، پالایش و ارزیابی پیوسته برنامه‌های مدیریت دانش، و بلوغ و فراگیرکردن مدیریت دانش گام بردارد.fa_IR
dc.format.extent964
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherNational Library and Archives of Islamic Republic of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofNational Studies on Librarianship and Information Organizationen_US
dc.subjectبلوغ مدیریت دانشfa_IR
dc.subjectچهارچوب سازمان بهره‌وری آسیاییfa_IR
dc.subjectکتابخانه مرکزیfa_IR
dc.subjectکتابخانه‌های دانشکده‌ایfa_IR
dc.subjectدانشگاه رازیfa_IR
dc.subjectAPOfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.titleارزیابی سطح بلوغ مدیریت دانش براساس چهارچوب APO (نمونه‌پژوهی: کتابخانه‌های‌ مرکزی و دانشکده‌ای دانشگاه رازی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی؛ مدرس گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی؛ مدرس گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه رازیfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue4
dc.citation.spage143
dc.citation.epage155


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد