نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرهی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorمقیسه, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:43:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:43:05Z
dc.date.available1399-07-08T23:43:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:43:05Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-04en_US
dc.date.submitted1397-12-13fa_IR
dc.identifier.citationرهی, عباس, مقیسه, امیر. (1398). مطالعه وقوع شکست خوردگی در رایزرهای دریایی. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 23(92), 1-8.fa_IR
dc.identifier.issn1735-5346
dc.identifier.urihttp://navy.iranjournals.ir/article_37156.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160924
dc.description.abstractدر این مطالعه رفتار دینامیکی رایزرهای دریایی در یک سکوی نیمه شناور در آب های عمیق و تحت اثر نیروهای محیطی و سازه ای مدلسازی شده و تنش های ناشی از خمش و فشار درونی رایزر در دیواره تخمین زده می‌شود. به منظور استخراج معادلات حاکم بر حرکت رایزر از نظریه اولر برنولی استفاده شده و در تخمین نیروهای وارد بر رایزر، از تئوری امواج دامنه کوتاه و روابط اصلاح شده موریسون استفاده می‌شود. سپس جابجایی هر مقطع از رایزر و خمش ناشی از آن محاسبه شده و با استفاده از تاریخچه بارگذاری، انباشت آسیب خستگی در هر مقطع از رایزر و عمر خستگی در طول رایزر محاسبه می‌شود. از آنجا که رایزرها در معرض دو محیط خورنده آب دریا و نیز نفت حاوی سولفید هیدروژن (نفت ترش) قرار دارند، حضور یک ترک اولیه می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد. بر این اساس با در نظر گرفتن یک ترک اولیه، عمر شکست در طول رایزر و در حضور سیال خورنده تخمین زده شده و در نهایت اثر حضور عامل خورنده آب دریا و نیز سولفید هیدروژن بر رشد ترک و عمر شکست رایزر مطالعه می‌شود. به منظور مطالعه اثر محیط خورنده از نتایج تجربی منتشر شده در مقالات استفاده شده است. همچنین برای حل معادلات حاکم بر دینامیک رایزر از روش‌های عددی رانج کاتا و تفاضل محدود استفاده شده است.fa_IR
dc.format.extent732
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و فناوری دریاfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Marine Science and Technologyen_US
dc.subjectرایزرfa_IR
dc.subjectترکfa_IR
dc.subjectخستگیfa_IR
dc.subjectشکست خوردگیfa_IR
dc.titleمطالعه وقوع شکست خوردگی در رایزرهای دریاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمطالعه موردیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران،fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی مکانیک شرکت نفت فلات قارهfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue92
dc.citation.spage1
dc.citation.epage8


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد