دوره 13, شماره 50

 

ارسال های اخیر

  • بررسی دینامیک آب و پارامترهای فیزیکی در تنگه هرمز 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره), 2009-08-23)
    در این تحقیق پارامترهای فیزیکی (دما- شوری- چگالی) و دینامیک آب در تنگه هرمز مورد مطالعه قرار گرفته اند. پارامترهای فیزیکی یک مرتبه در 29 نوامبر 2006 به وسیله CTD در شش ایستگاه (2 ترانسکت) از بندرعباس تا جزیره قشم و جزیره ...

  • فلزات سنگین و اختلالات ناشی از آنها در آبزیان 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره), 2009-08-23)
    دخالت بی‌رویه انسان با هدف بهره‌گیری از طبیعت در حال گسترش است و نتیجه این پیشرفت در بهره‌برداری، اثرات زیان باری همراه دارد که بر محیط زیست به ویژه اکوسیستم‌های آبی وارد می‌شود. گروهی از آلاینده‌ها نظیر عناصر نیکل، وانادیوم ...

  • طرح محافظ خطوط لوله دریایی تحت اثر جریان دریایی و موج با استفاده از سیستم لحاف بلوک بتنی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره), 2009-08-23)
    در این مقاله به مطالعه و طرح سیستم لحاف بلوک بتنی  Block mat، جهت حفاظت و پایدارسازی خط لوله های نزدیک ساحل مربوط به سازه هایی چون آبگیرهای دریایی پرداخته شده است.  ژئوسنتتیک ها محصولاتی هستند که از کاربردهای گسترده ای در ...

  • تحلیلی برضرایب هیدرودینامیکی بدنه اژدرها و سناریوهای اندازه گیری تجربی آنها 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره), 2009-08-23)
    بدون شناخت دقیق ضرایب هیدرودینامیکی یک بدنه متحرک زیرآبی,  انجام تحلیل های هیدرودینامیکی و مطالعه دینامیک حرکت چند درجه آزادی این نوع بدنه ها میسر نمی باشد. اثرات حرکتی بدنه بر محیط و اثرات متقابل جریان سیال بر بدنه, تابعی ...

  • روش عددی برای محاسبات درگ زیردریایی در شرایط مختلف 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره), 2009-08-23)
    مقاومت کل ناشی از حرکت هرجسمی در آب دارای دو مولفه ویسکوز و فشاری می باشد که برای شناورهای سطحی و زیرسطحی ( در نزدیکی سطح آب ) این دومولفه باعنوان مقاومتهای ویسکوز و موج سازی شناخته می شوند.  با افزایش عمق برای شناورهای ...