نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنبری, سیروسfa_IR
dc.contributor.authorعرفاتی زاده, فریبرزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:30:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:30:04Z
dc.date.available1399-07-08T23:30:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:30:04Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-23en_US
dc.date.submitted1395-08-02fa_IR
dc.identifier.citationقنبری, سیروس, عرفاتی زاده, فریبرز. (1396). نقش اعتماد سازمانی در تعدیل بدبینی سازمانی‌کارکنان. مطالعات رفتار سازمانی, 6(2), 125-149.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1518
dc.identifier.issn3456-6452
dc.identifier.urihttp://obs.sinaweb.net/article_27397.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156436
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ اعتماد سازمانی و بدبینی سازمانی بین کارکنان دانشگاه بوعلی سینا انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدل­یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر است. جامعۀ آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه بوعلی سینای همدان به تعداد 740 نفر می­باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی نمونه­ای به حجم 265 نفر به‌عنوان نمونۀ آماری پژوهش برای مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده­های پژوهش از دو پرسشنامۀ استاندارد: اعتماد سازمانی و بدبینی سازمانی استفاده شد. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به‌ترتیب 86/0 و 92/0 به دست آمد. داده­های پژوهش پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزارهای آماری SPSS و LISREL تجزیه‌وتحلیل شدند. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که اثر اعتماد سازمانی بر بدبینی سازمانی منفی و معنی‌دار است. همچنین نتایج تحلیل مسیر نشان داد که اثر اعتماد به همکاران بر بعد عاطفی بدبینی منفی و معنی‌دار است، ولی بر ابعاد رفتاری و شناختی بدبینی معنی‌دار نیست. اثر اعتماد به مدیریت بر ابعاد عاطفی، رفتاری و شناختی بدبینی منفی و معنی‌دار است. اثر اعتماد به محیط کاری بر ابعاد عاطفی و رفتاری بدبینی معنی‌دار نیست ولی بر بعد شناختی بدبینی منفی و معنی‌دار است.fa_IR
dc.format.extent1239
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Behaviour Studies Quarterlyen_US
dc.subjectاعتماد سازمانیfa_IR
dc.subjectبدبینی سازمانیfa_IR
dc.subjectکارکنانfa_IR
dc.subjectدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.titleنقش اعتماد سازمانی در تعدیل بدبینی سازمانی‌کارکنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت اموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت اموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage125
dc.citation.epage149


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد