دوره 8, شماره 15

 

ارسال های اخیر

  • بررسی مضامین گرافیتی های شهرک اکباتان تهران 

    اسلام دوست, مریم؛ بیرانوند, موحد؛ حسن زاده, آیدا (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-05-22)
    گرافیتی نوعی هنر رسانه ­ای غربی است که گروه­ های سیاسی به حاشیه رانده شده یا  محروم از امکانات و تبلیغات رسمی برای بیان عقاید و دیدگاه­ های خود از آن بهره می‌گیرند. این هنر برای اولین بار در دهه80 میلادی در نیویورک به صورت ...

  • نقش نمادین ستاره در قالی‌های دوره اسلامی 

    رنجبر, مریم؛ نیک اندیش, بهزاد؛ چیت سازیان, امیرحسین (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-05-22)
    طراحان قالی‌ در دوران اسلامی با تأثیر از مبانی زیبایی‌شناسی این دین سعی کرده­ ا­ند، از طرح‌ها و نقش­ هایی استفاده کنند که   مبین فرهنگ و آیین معنوی اسلام و فاقد شائبه های غیر وحدانی باشد؛ یکی از این  نقش­ ها ستاره است. این ...

  • تصویر و سیمای شهری، روستایی و محیط طبیعی خوزستان و تأثیر سیلاب بهار ٩٨ برآن، با تأکید بر شهراهواز 

    کلاه کج, منصور (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-05-22)
     سیلاب‌های بهار سال 1398 در کشور که چند استان را درگیر خود کرد، جدای از خسارات مالی، جانی و آواره شدن شهروندان، مشکلات و نابسامانی‌های  متعدد دیگری را نیز ایجاد کرد. یکی از این مشکلات به هم ریختگی بصری ...

  • تحلیل ساختار تصویرسازی کتاب‌های سه بعدی (پاپ آپ) کودک با تمرکز بر آثار الساندرا ساچِرپولو 

    بهزادنیا, سمانه؛ معقولی, نادیا (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-05-22)
    کتاب­های پاپ آپ، نسبت به کتاب­ های معمولی، شکل و ظاهر متفاوتی دارند. این کتاب­ ها با باز شدن صفحات، تصاویر برش خورده از سطح کتاب به­ صورت برجسته بیرون می ­آید و هنگامی که کتاب بسته می ­شوند، دوباره در جایگاه خود قرار می­ ...

  • درآمدی بر تحلیل ساختاری روابط بینامتنیت در نقاشی باروک (بر اساس بینامتنیت صریح و ضمنی در نظریه‌ی ژرار ژنت ) 

    سعادت فر, حجت اله (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-05-22)
    بر اساس نظریه­ ی بینامتنیت، هیچ متنی به خودی خود و در انزوا شکل نمی ­گیرد و نمی ­توان آن را بدون ارتباط با متون دیگر، درک و دریافت نمود. در واقع بر اساس این دیدگاه، تمام دانش ­ها به صورت زنجیروار وابسته به متون قبل از خود ...