نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T23:02:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:02:53Z
dc.date.available1399-07-08T23:02:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:02:53Z
dc.date.issued2018-01-21en_US
dc.date.issued1396-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-23en_US
dc.date.submitted1396-04-02fa_IR
dc.identifier.citation(1396). سیری در ادبیات جهان با نگاهی به مکتبهای شعری قرن 19. فصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسی, 13(12), 85-107.fa_IR
dc.identifier.urihttp://persian-literature.sinaweb.net/article_545988.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/145956
dc.description.abstract<em>     در همۀ منابع ادبی از هوگو به عنوان چهرۀ شاخص و تاثیر گذار قرن 19 فرانسه نام برده اند و دلایل آن را نیز طول عمر، انبوه آثار در انواع مختلف ادبی، تعهد سیاسی و مردمی بودن وی ابراز داشته اند. مطالعۀ نحوۀ پیدایش این نهضتهای چهارگانه و میزان تاثیر پذیری آنها از یکدیگر نکتۀ جدیدی را آشکار می سازد و آن تنوع و کثرت آرا</em><em>ء</em><em> این نویسنده و شاعر فرانسوی است. هوگو با نظریه اش در بارۀ اهمیت و اولویت ریتم و قافیه و تاکید بر فرم شعر در مقدمۀ منظومۀ شرقیات، بنیان گزاران مکتبهای هنر برای هنر، پارناس و سمبولیسم، اندیشه ها و رمانتیسم خود را تحت تاثیر قرار داد. او بدین ترتیب الهام بخش تئوفیل گوتیه برای تاسیس مکتب هنر برای هنر شد، از سویی دیگر عقاید گوتیه در باب ستایش فرم شعر، لوکنت دولیل موسس مکتب پارناس و همین طور شارل بودلر پیشوای سمبولیسم را تحت تاثیر قرار داد.</em>fa_IR
dc.format.extent635
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسیfa_IR
dc.titleسیری در ادبیات جهان با نگاهی به مکتبهای شعری قرن 19fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue12
dc.citation.spage85
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد