نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرزین, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorطاووسی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorجلالی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:02:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:02:43Z
dc.date.available1399-07-08T23:02:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:02:43Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-31en_US
dc.date.submitted1396-08-09fa_IR
dc.identifier.citationفرزین, فاطمه, طاووسی, محمود, جلالی, مریم. (1397). شیوه های مناسب سازی داستانهای تخیّلی شاهنامه برای کودکان. فصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسی, 14(15), 65-88.fa_IR
dc.identifier.urihttp://persian-literature.sinaweb.net/article_666659.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/145898
dc.description.abstractشاهنامه فردوسی گنجینه ای غنی از داستان های تخیّلی است. منطق حاکم بر این گونه داستان ها، خردمندانه نیست و مملو از عناصر و حوادث شگفت انگیز و خوارق عادات و موجودات خارق العاده است که سبب زیبایی و جذّابیّت شاهنامه می شود و زمینه را برای انتخاب داستان بر اساس نیازهای کودک فراهم میکند.دغدغة اصلی اقتباس کنندگان این است که چگونه می توان این داستانها را برای کودکان ارائه داد تا آنها به راحتی بتوانند با داستان ارتباط برقرار کنند و پیام یک متن کهن را به طور کامل دریابند و از شنیدن آن لذّت ببرند. در اینجاست که برای شاعر و نویسندة کودک توجّه به جنبه های شناختی مخاطب و آگاهی از اصل ارتباط شناسی واجب می شود.مقالة حاضر تلاش نمود برای مناسب سازی داستانهای تخیّلی شاهنامه، نخست نیازهای ذهنی و عاطفی و آموزشی و تربیتی کودکان را مورد بررسی قرار دهد و در این راستا از یافته های پژوهندگان در حوزة تعلیم و تربیت و کتاب های روانشناسی رشد کودک بهره بگیرد و در مرحلة بعد با استفاده از تکنیکهای اقتباس محتوایی و نگارشی، راهکارهایی را به اقتباس کنندگان برای ارائه بهترِ پیش اثر پیشنهاد دهد. این تحقیق در نوع خود کار جدیدی تلقّی می گردد و سبب بالا رفتن سطح کیفی داستانهای اقتباس شده برای کودکان می شود.fa_IR
dc.format.extent487
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسیfa_IR
dc.subjectشاهنامهfa_IR
dc.subjectداستان های تخیّلیfa_IR
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.subjectنیازسنجیfa_IR
dc.subjectمناسب سازیfa_IR
dc.titleشیوه های مناسب سازی داستانهای تخیّلی شاهنامه برای کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری زبان و ادبیّات فارسی،واحد رودهن ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد فرهنگ و زبانهای ایران،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد رودهن،تهران،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران،ایران (متخصص ادبیّات کودک).fa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue15
dc.citation.spage65
dc.citation.epage88


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد