نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافضلی شهری, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:02:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:02:16Z
dc.date.available1399-07-08T23:02:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:02:16Z
dc.date.issued2009-05-22en_US
dc.date.issued1388-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-15en_US
dc.date.submitted1394-05-24fa_IR
dc.identifier.citationافضلی شهری, محمد. (1388). طرحی نو در محتوای کتاب‌های درسی زبان انگلیسی. پژوهش‌های فلسفی -کلامی, 10(3), 131-150. doi: 10.22091/pfk.2009.213fa_IR
dc.identifier.issn1735-9791
dc.identifier.issn2538-2500
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22091/pfk.2009.213
dc.identifier.urihttp://pfk.qom.ac.ir/article_213.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/145724
dc.description.abstractبا فراگیر شدن زبان­آموزی و استقبال روزافزون جوانان و نوجوانان از زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و بین­المللی، و رواج کتاب­های مختلف آموزشی که توسط ناشران و دانشگاه­های معتبر انگلیسی زبان منتشر شده و در نشر آنها کلیه اصول و قواعد تاثیرگذار کتاب­های آموزشی رعایت گردیده است، سوال­های گوناگون و اساسی در ذهن اندیشمندان پدیدار گشته است که از مهم­ترین آنها می­توان به تاثیر زبان به طور اعم، و زبان انگلیسی به طور اخص، بر فرهنگ و رفتار ملل دیگر اشاره نمود. تاکنون یکی از دغدغه­ها، حذف یا کاهش تاثیرات منفی فرهنگ‌های مختلف بر فرهنگ بومی، و از جمله تاثیرات مختلف فرهنگ غرب بر فرهنگ و ارزش­های ملی و اسلامی بوده است. در همین راستا، از ابتدای انقلاب تاکنون تمهیداتی نیز اندیشیده شده است، اما به نظر می­رسد چنانچه اصول تدوین کتاب­های آموزشی به کار گرفته شود و محتوای آنها نیز با هوشیاری تنظیم گردد، نه تنها از اثرات منفی یاد شده کاسته می­گردد بلکه می­توان به صدور اندیشه­های انقلاب و اسلام ناب محمدی همت گمارد. در مقاله حاضر سعی شده با بررسی نقطه نظرهای برخی از فلاسفه مشهور مغرب زمین و استفاده از دیدگاه‌های اندیشمندان معروف و تاثیرگذار مسلمان در خصوص جایگاه انسان در فلسفه تعلیم و تربیت و همچنین با نگاهی به احادیث اسلامی در این زمینه، اقدام به طراحی یک مجموعه کتابهای آموزش زبان انگلیسی بر اساس اصول و روش تدریس زبان­های خارجی نمود که ضمن آن با طرح مسائل فلسفی و کلامی از زبان شخصیت­های کتاب و در قالبی جذاب، بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.fa_IR
dc.format.extent215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه قمfa_IR
dc.publisherUniversity of Qomen_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های فلسفی -کلامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Philosophical Theological Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22091/pfk.2009.213
dc.subjectزبان­آموزیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان انگلیسیfa_IR
dc.subjectزبان و فرهنگfa_IR
dc.subjectفلسفه تعلیم و تربیت و آموزش زبانfa_IR
dc.subjectجایگاه انسان در تعلیم و تربیتfa_IR
dc.titleطرحی نو در محتوای کتاب‌های درسی زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه قمfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage131
dc.citation.epage150


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد