| dc.contributor.author | افضلی شهری, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:02:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:02:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:02:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:02:16Z | |
| dc.date.issued | 2009-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-05-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | افضلی شهری, محمد. (1388). طرحی نو در محتوای کتابهای درسی زبان انگلیسی. پژوهشهای فلسفی -کلامی, 10(3), 131-150. doi: 10.22091/pfk.2009.213 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-9791 | |
| dc.identifier.issn | 2538-2500 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22091/pfk.2009.213 | |
| dc.identifier.uri | http://pfk.qom.ac.ir/article_213.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/145724 | |
| dc.description.abstract | با فراگیر شدن زبانآموزی و استقبال روزافزون جوانان و نوجوانان از زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و بینالمللی، و رواج کتابهای مختلف آموزشی که توسط ناشران و دانشگاههای معتبر انگلیسی زبان منتشر شده و در نشر آنها کلیه اصول و قواعد تاثیرگذار کتابهای آموزشی رعایت گردیده است، سوالهای گوناگون و اساسی در ذهن اندیشمندان پدیدار گشته است که از مهمترین آنها میتوان به تاثیر زبان به طور اعم، و زبان انگلیسی به طور اخص، بر فرهنگ و رفتار ملل دیگر اشاره نمود. تاکنون یکی از دغدغهها، حذف یا کاهش تاثیرات منفی فرهنگهای مختلف بر فرهنگ بومی، و از جمله تاثیرات مختلف فرهنگ غرب بر فرهنگ و ارزشهای ملی و اسلامی بوده است. در همین راستا، از ابتدای انقلاب تاکنون تمهیداتی نیز اندیشیده شده است، اما به نظر میرسد چنانچه اصول تدوین کتابهای آموزشی به کار گرفته شود و محتوای آنها نیز با هوشیاری تنظیم گردد، نه تنها از اثرات منفی یاد شده کاسته میگردد بلکه میتوان به صدور اندیشههای انقلاب و اسلام ناب محمدی همت گمارد. در مقاله حاضر سعی شده با بررسی نقطه نظرهای برخی از فلاسفه مشهور مغرب زمین و استفاده از دیدگاههای اندیشمندان معروف و تاثیرگذار مسلمان در خصوص جایگاه انسان در فلسفه تعلیم و تربیت و همچنین با نگاهی به احادیث اسلامی در این زمینه، اقدام به طراحی یک مجموعه کتابهای آموزش زبان انگلیسی بر اساس اصول و روش تدریس زبانهای خارجی نمود که ضمن آن با طرح مسائل فلسفی و کلامی از زبان شخصیتهای کتاب و در قالبی جذاب، بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 215 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه قم | fa_IR |
| dc.publisher | University of Qom | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای فلسفی -کلامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Philosophical Theological Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22091/pfk.2009.213 | |
| dc.subject | زبانآموزی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش زبان انگلیسی | fa_IR |
| dc.subject | زبان و فرهنگ | fa_IR |
| dc.subject | فلسفه تعلیم و تربیت و آموزش زبان | fa_IR |
| dc.subject | جایگاه انسان در تعلیم و تربیت | fa_IR |
| dc.title | طرحی نو در محتوای کتابهای درسی زبان انگلیسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشگاه قم | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 131 | |
| dc.citation.epage | 150 | |