| dc.contributor.author | اله بداشتی, علی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:01:29Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:01:29Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:01:29Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:01:29Z |  | 
| dc.date.issued | 2012-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-08-09 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-05-18 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | اله بداشتی, علی. (1390). ارائه طرحی نو در نظریه الاهیدانان مسلمان در تقسیمبندی صفات ثبوتی. پژوهشهای فلسفی -کلامی, 13(2), 33-46. doi: 10.22091/pfk.2011.109 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-9791 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-2500 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22091/pfk.2011.109 |  | 
| dc.identifier.uri | http://pfk.qom.ac.ir/article_109.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/145437 |  | 
| dc.description.abstract | بحث صفات الاهی یکی از مباحث دامنهدار در تاریخ تفکر اسلامی است. الاهیدانان مسلمان برای فهم بهتر صفات الاهی آن را به اعتبارات مختلف تقسیم کردهاند. یکی از آنها تقسیم صفات به ذاتی و فعلی است. تأمل در صفات فعلی ما را به این نکته رهنمون میکند که صفات فعلی دو قسماند؛ یک دسته صفاتی که به واسطه اضافه فعلی به خدای تعالی، بر او حمل میشوند؛ مانند محیی، خالق، رازق، و ...؛ اما دسته دیگری که به صفات فعلی مشهورند، در واقع صفات فعل پروردگار هستند و به واسطه آن فعل بر خدای سبحان حمل میشوند، مانند صدق، عدل و حکمت. در این مقاله صفات دسته دوم و تمایز آنها از صفات دسته اول اثبات میشود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 257 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه قم | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Qom | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای فلسفی -کلامی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Philosophical Theological Research | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22091/pfk.2011.109 |  | 
| dc.subject | صفات ثبوتی | fa_IR | 
| dc.subject | صفات فعلی | fa_IR | 
| dc.subject | صفات فعل | fa_IR | 
| dc.subject | صدق | fa_IR | 
| dc.subject | عدل | fa_IR | 
| dc.subject | حکمت | fa_IR | 
| dc.title | ارائه طرحی نو در نظریه الاهیدانان مسلمان در تقسیمبندی صفات ثبوتی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه قم | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 13 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 33 |  | 
| dc.citation.epage | 46 |  |